Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Cairns!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 December 2013 | Australië, Cairns

Hallo lieve mensen,

Even gauw een korte update vanuit Airlie Beach aan de oostkust van Australië over mijn dagen in Cairns. Afgelopen maandag vanuit Darwin naar Cairns gevlogen, en dit keer eens in plaats van een swap voor drugs een swap voor explosieven gehad, ik moet er wel heel gevaarlijk uitzien :-)

Rond een uur of twaalf aangekomen in mijn hostel, Gilligans, de party plek van Cairns, nou dan weet je het wel... Nog even getwijfeld of dat ik nog even een drankje zou gaan doen beneden maar uiteindelijk riep m'n bed toch harder. En de volgende ochtend moest ik ook alweer om half 9 in de haven zijn voor m'n dagtrip naar de Great Barrier Reef, en ik wist dat ik ergens gelezen had dat je 8 uur voor het duiken niet mocht drinken ;-). Passions of Paradise heette de trip, en geloof me, die naam maken ze ook echt waar! Met een catamaran zeilend naar Michaelmas Cay en de Great Barrier Reef.. Echt WOW!! Daar ook voor het eerst gedoken, en wat een geweldige ervaring was dat!! Eerst even gauw wezen snorkelen om te wennen met mijn ademhaling, zo op de open zee en het water was best ruw, maar kon mezelf na half verzopen te zijn in een sexy stingerpak toch gelukkig weer terug op de boot heisen. :-). Na les te hebben gehad begonnen met het echte werk. Ik kon met m'n duikuitrusting amper opstaan. Je krijgt een band om je heupen met allemaal gewichten, vest en zo'n zware fles op je rug en al die dingen eromheen, het kostte me aardig wat moeite om bij de achterkant van de catamaran te komen (2 meter :-)) en achterover het water in te vallen :-). Na 5, 10 minuten oefenen met je ademhaling onder water, oefenen van noodhandelingen als je je mondstuk kwijt raakt onder water, equalizen (voor de druk) en water uit je duikerbril te krijgen onder water, mochten we beginnen! 30 minuten op een van de mooiste plekken ter wereld!! Joehoe!! En Marieke dacht na 1 minuut, ik ga weer naar boven want ik vind de druk niks en als ik naar boven kijk dan moet ik naar de oppervlakte :-). Dus uiteindelijk heeft 1 van de instructeurs, nee niet degene die mij en 4 anderen eigenlijk mee naar benden zou nemen :-), mij meegenomen, met enige tegenstribbeling maar gelukkig was die eigenwijs ;-). Maar wow, na 2 minuten was ik dat alles alweer vergeten, echt bizar daar beneden! We zijn maar tot ongeveer 6 meter gegaan want verder mag je niet zonder je duikcertificaat maar check de foto's, en wederom, in het echt is het nog 100x mooier! Na het duiken nog met een bootje naar een onbewoond eiland met hagelwit strand en blauwblauw water geweest en daarvandaan gesnorkeld, en wat kwam ik daar tegen... een grote schildpad, geweldig!! Echt een superbijzondere dag!! S avonds kon ik deze dag gelukkig nog bespreken met een oude bekende uit NZ, Andrew, die ook in Cairns was op dat moment, gezellig!

Volgende dag weer nieuwe ronde nieuwe kansen, dit keer on the Wallaby :-), 1 dag Rainforest en Waterfalls in het tropische Atherton Tablelands. Cathedral en Curtain fig trees van honderden jaren oud en enorme hoogte gezien, een rainforest Walk gedaan at Lake Barrine NP, gezwommen (en de shampoo reclame nagebootst, kan ook goed bij die andere waterval geweest zijn hoor :-)) bij de watervallen van Millaa Millaa en als laatste een jungle trek to Dinner falls and Mount Hypipamed. Echter superlange dag van 8 tot 9 maar een onwijs leuke/gestoorde gids en leuke groep gehad!

De volgende dag voor 10 uur uitgecheckt, m'n zooi bij Andrew op z'n kamer gegooid en een lekker dagje gerelaxed op de Esplanade bij Cairns. Daar nog een ander oud vriendinnetje uit NZ ontmoet, die net aangekomen was in Cairns, lang leve Facebook :-) en gezellig met elkaar gelucht. S Nachts om 00.25 uur de Greyhound bus gepakt richting de volgende bestemming, Airlie Beach. Aankomst om 11.15 uur :-). Gister en vandaag lekker rustig aangedaan, gister even bij de esplanade hier gelegen en wie kwam ik daar tegen? Weer een ander vriendinnetje vanuit NZ :-). Wat is de wereld toch klein :-).

Morgen begint weer een nieuw avontuur, 3 dagen zeilen op de Whitsundays Islands!! Volgens zeggen 1 van de mooiste plekken ter wereld! En ik kan niet wachten om dat te zien!! Weer een onderwatercamera gehuurd want ook hier wil/moet ik weer duiken! Ik hoop dat ik jullie de volgende keer weer wat moois kan laten zien!

Tot snel!
Liefs,
Marieke


@sin: het dagje vrij was echt heerlijk! Vreemd :-). Enne kijken mag altijd hè :-)
@glad: haha kroeg voor ontspanning :-) x
@mariel: thanks, beloof me 1 ding, dat je ooit ook deze kant op gaat! X
@les: ben volledig uitgerust na vandaag ;-). Sterkte aankomende maandag, ik zal aan jullie denken!! X
@mams: dit leventje is 1 grote wervelwind op dit moment! :-) maar geniet met volle teugen :-). Maar om je gerust te stellen, die ringen aan m'n linkerhand helpen af en toe wel goed om ze op afstand te houden :-) x
@betty: haha ik ga straks idd 3 maanden nodig hebben om bij te komen van dit alles :-). Lief van de piek, mooie (kerst)gedachte! X
@henri en Evelien: fijn dat jullie meegenieten, ik vind het ook erg leuk om alle reacties te lezen! Succes met de kerststress ;-) x
@claris; haha wat zei jij, die is eindelijk verhuist? ;-) x
@maarten: het is echt meer dan geweldig hier, geniet van ieder moment! Hebben jullie het ook lekker gehad? Kan me goed voorstellen dat je t liefst direct weer je spullen zou willen pakken om te vertrekken! Ik zeg NZ/Australië/Fiji is een mooie plek voor een volgende reis ;-) x
@joke: haha heerlijk die kneuterigheid ;-). Hoe was t Rabo feest? Nu wel een echte kerstboom gespot ;-)? Enne, goede quote!!! X

  • 13 December 2013 - 19:28

    Pa:

    Marieke, wat ben ik een beetje jaloers als ik dit lees en de prachtige foto's zie.
    Laat staan als je er in werkelijkheid ook bent !!!!!!!!!!!!
    Ik zeg maar geniet met volle teugen en schrijf en maak nog maar leuke foto's, zodat wij er ook van kunnen genieten.
    Lieve groetjes en nog veel mooie belevenissen.
    Pa

  • 14 December 2013 - 00:06

    Betty Drost:

    Miepie,dit is geen korte update en een heel ander verhaal dan de tupperware party bij de Bettine vanavond !! Miste je wel ! Meisje wat maak je veel mee en wat een prachtige foto,s,vooral die shampoo reclame.. Ik zit al in de strerss kerstmis bij Elings en Henk krijgt woensdag de elektrische cardioversie,een heel ander verhaal maar hier gaat alles verder goed! Geniet,haal rustig adem en weer..heel veel plezier! Dikke kus !

  • 14 December 2013 - 15:21

    Mams:

    Hai moppie! Daar was ik ook weer! Dat pak staat je allerliefst hoor! Heel charmant! Hoop voor je dat het weer beter wordt zodat je de volgende duik ook kunt maken!kan me voorstellen dat je een beetje topzwaar wordt!!!!!! Foto's waren weer mooi vooral omdat we t afgelopen maandag ook op tv hadden gezien. Gaan nu de volgende 2 ook kijken! Het is wel leuk om de omgeving te zien al ben je nu alweer een stuk verder! Geniet van het zeilen en tot snel meid!!!! Dikke kus !!! XXX

  • 14 December 2013 - 17:29

    Theo:

    Hoi Marieke.
    Weeeeeeeeeeeeer met heel veel interesse je verhaal gelezen.
    Het verbaast me elke keer weer wat je allemaal mee maakt zeg. Geweldig.

    Geniet er van ( en dat doe je) en tot je volgende story.

    Theo.

  • 15 December 2013 - 13:51

    Nez:

    Mop!
    Ik blijf me verbazen om je verhalen. Mooi om te lezen, het past echt bij je. Enjoy and live your life to the fullest!! :) XXX

  • 15 December 2013 - 16:38

    Lesley:

    Hey kleine terrorist,

    Hebben ze daar toch mensenkennis he!! Drugs en explosieven!!! Klinkt heftig hoor.

    Wat een geweldige avonturen weer zeg! En wat een mooie foto's weer. Echt geweldig!
    Even een kort berichtje, want Jayden wil graag spelen.
    Ik vertel hem dat ik nog even een berichtje naar Marieke moet schrijven en hij reageert als volgt.
    Hou van jou Ma ieke ;-)
    Nou dat is nog ff lekker zo ver weg he??

    Geniet er van.
    Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 3517

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: