Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 December 2013 | Australië, Darwin

Hoi allemaal,

Iedereen een leuke Sinterklaas gehad? Ik hoorde dat hij goed weer meegenomen heeft vanuit Spanje? :-) Ik moet zeggen dat ik hier niets van dat alles heb meegekregen, die dag ben ik van Alice Springs naar Darwin gevlogen. Hier zitten ze al helemaal in de kerstsfeer. In de winkels staan kerstbomen en in de kroeg lopen ze allemaal met een kerstmuts op rond, ben benieuwd hoe ze erbij lopen als het straks echt kerst is! Ik doe maar geen moeite om hier uit te leggen wat Sinterklaas is want dan bevestig ik echt het stereotype beeld van crazy Dutch girl :-).

Even een kort verslagje van mijn dagen in Darwin voordat ik vanavond verder vlieg naar Cairns. Kan trouwens niet wachten om daarheen te gaan! Morgen ga ik met een catamaran de Great Barrier Reef op, niet voor niets heet de trip Passions of Paradise :-). De dag erna wandelen in de Rainforest Waterfalls, en daarna een dagje vrij (joehoe eindelijk!) en pak ik s nachts de Greyhound richting Airlie Beach. Nog zo'n geweldige plek! Als het goed is ontmoet ik in Cairns ook nog een oude bekende vanuit NZ, gezellig! Hmmm ik heb wel eens slechtere dagen gekend ;-).

Maar goed first things first! Darwin, hmmm... De stad op zich zal niet voorkomen in mijn lijstje van favorieten, net als de stad Alice Springs. Het is goed merkbaar dat er hier een alcohol probleem heerst onder de Aboriginals en het is heftig te zien dat er zoveel op straat liggen te slapen s nachts. In de kroeg hebben er ook een aantal last van hetzelfde (drank)probleem :-). Je kunt er niet rustig ff zitten of je hebt er alweer een paar aan je tafel hangen :-). Ze werken hier hard, er verdienen hier blijkbaar goed geld maar ze zouden allemaal liever ergens anders zijn.. ????
Ik ben trouwens in de kroeg echt een van de mooiste mannen ter wereld tegen gekomen, een echte ozzie, alhoewel zijn moeder uit NZ kwam, maar sorry jongens, ik heb geen foto :-). Volgende keer beter :-).

Het bezoek aan het Litchfield en Kakadu National Park waren daarentegen zeer de moeite waard. Mijn dagtour naar Litchfield was op het laatste moment gecancelled maar uiteindelijk via via nog een andere kunnen regelen. Litchfield is pas established in 1986 en bestaat uit watervallen, rainforest en heilige historische plekken met als oorspronkelijke bewoners de Wagait mensen. Pick up time was weer heerlijk op tijd om 6.30 am in 37 graden en na een paar uur gereden te hebben zijn we gestopt in Batchelor (:-)), de gateway to the park. Heerlijk gezwommen in de geweldige Florence falls en Buley Rockhole. Daarna doorgereden naar de Tolmer falls, 1 van de 3 grootste watervallen van het westelijke gedeelte van de Tabletop Range. Waar zich gezellig een aantal vleermuizen verzamelen. Daarna de Wangi falls, alleen mag je hier niet meer zwemmen omdat er allemaal krokodillen in het water zitten en de Termite Mounds, niet zo spannend meer na de krokodillen dat snap je :-).
Onderweg nog panne gehad met het busje maar dat was weer snel gefixed.
De groep waar ik mee reisde was erg "bijzonder"... Zij hadden geboekt voor een 3 daagse tour en hebben mij aan het einde van de dag onderweg ergens afgezet en daar werd ik weer opgepikt om teruggebracht te worden naar Darwin, thank god :-). Meer dan 3/4 was Duits, (nou zegt dat natuurlijk niets :-)), assertiviteit stond niet in hun vocabulaire, en waarom loop je de hele dag in je bikini rond?? :-)

Volgende dag rise and shine om 5.25 am voor de dagtrip naar Kakadu National Park, met 19.800 km2 grootste National Park van Australië met een diversiteit aan landschappen en wildlife. Ook deze trip was weer bijzonder, nu zat ik in een heerlijke touringbus met allemaal oude mensen maar met een geweldige airco dat dan weer wel, beetje dat gevoel van reisje langs de Rijn zeg maar :-). Dacht echt dat er onderweg een aantal zouden bezwijken :-). Allereerst Nourlangie bezocht, een rock art site. Na de lunch de Yellow Water Billabong (dacht toch echt dat dat een leuk kledingmerk was :-)) Cruise, Kakadu meest bekende "wetland", met krokodillen en 60 verschillende soorten birdlife. Hierna naar het Warradjan aboriginal cultural centre geweest waar de Bobijn mensen hun manier van leven daar introduceerde. Onderweg nog een hoop Wallabies gespot! Zo schattig..

Zit nu ff lekker te relaxen bij het zwembad, in de schaduw, want het is echt te warm om de stad in te gaan. Allemaal succes met de kerststress en tot de volgende update!

Liefs,
Marieke


@patries: kan niet wachten om Cairns te gaan ontdekken! Hoe is het daar, alweer aan vakantie toe ivm KI stress?? ;-) x
@mirjam: haha zwaai maar een x voor me als je langs kantoor rijdt :-) x
@suus: haha ja wie had dat gedacht hè! :-). Lara leuke Sinterklaas gehad? Ruilen?? Haha nee kom maar gewoon hierheen! :-) x
@sin: Ozzie is echt totaal anders dan NZ! Ik geef een eindoordeel aan het einde van de reis ;-). X
@mams: jazeker heb ik al slangen gezien, kom je hier niet omheen helaas :-). En er is nog veel meer ongedierte.. Ik check altijd eerst het toilet/douche voordat ik erin ga want heb er al een hoop moois zien zitten :-). Geef Floor een dikke knuffel van me en bedank d'r maar dat ze zo goed voor me op Bobbi past :-). X
@les: haha, doe je dan mee, we hebben genoeg om over te kletsen die 4 dagen :-). 3 maanden is zelfs nog tekort.. Mis jou ook! X
@claris: haha je kent me hè, kan slecht stil zitten :-). Ik ga jullie met de feestdagen zeker missen hoor! Dikke x aan m'n favo buurtjes! X

  • 08 December 2013 - 08:47

    Sindy:

    Als ik dit alleen al lees, word ik al moe! Mens zelfs ík kijk uit naar jouw dagje vrij hahaha! Maar serieus, je hebt inderdaad wel een dagboek nodig, dit onthoud je natuurlijk nooit, al dat moois! Ook leuk dat je nu hele andere reisgezelschappen treft. Wel minder 'avontuurlijk', maar wel goed om je lever even te laten bijkomen van al dat gefeest ;-P
    Zucht.....Great Barrier Reef...Rainforest Waterfalls....veul, VEUL foto's please!!!!!!
    Enne....als je nog eens zo'n hunk tegenkomt....FOTO! (kijken mag altijd toch? ;-))
    Have fun! xxx

  • 08 December 2013 - 09:14

    Gladys:

    Hi!

    Ik zeg weer "wauw!!". Wat een verhaal weer....
    Jij zult wel uitkijken naar je vrije dag ;-)
    Maar gelukkig hebben ze ook kroegen voor de nodige ontspanning...:-P
    Nou lekker genieten hoor!
    De tijd vliegt!
    X

  • 08 December 2013 - 12:20

    Marielle:

    Wauw, het klinkt echt super tof allemaal!
    Enjoy!

    x Marielle

  • 08 December 2013 - 13:23

    Lesley:

    Hey Mariekie,
    Joehoe eindelijk een dag vrij! De hele dag uitrusten in de volledige rust van je hostelletje :-).
    Ik word al duizelig van alles wat je ziet. Alle benamingen duizelen van het scherm :-).
    Spannend dat je een oud medereiziger weer tegenkomt :-).

    Sinterklaas was erg leuk. Kindjes gelukkig. Lynn vond haar pen met notitieblok van 50 cent het mooist. Prachtig van kinderen he?
    Bij ons start maandag de KI strijd. Oefff.... mooi dat je dat niet hoeft mee te maken.
    De Nijmeegse vierdaagse hou ik in gedachten :-o.

    Blijf lekker genieten.
    Hele dikke kus!
    X

  • 08 December 2013 - 13:27

    Mams:

    Hoi wijffie!! Hier is die ouwe grijze man weer vertrokken naar warmere oorden! Heb nog gevraagd of ie nog een kleine bijdrage had voor globetrotters maar voor die categorie had ie niks. Jammer dus maar ik heb t geprobeerd voor je!!! Je hebt weer heel wat meegemaakt zie ik. Wij gaan morgen maar ff op tv naar het Great Barrier Reef zitten kijken. Komt in 3 afleveringen. Zitten we er dus toch weer beetje bij. Nou meid, heb je gisteravond al hoop onzin zitten vertellen over het leven hier, wat niet kan tippen aan jouw leventje op dit moment! Lieve meid hou die aussies een klein beetje bij je weg, kijken mag wel en snuffelen ook wel maar ze wonen wel ver weg!!!!!!!!! Dag mop geniet lekker verder en laat je moeder maar kletsen!! Dikke kus van ons, kanjer!!XXX

  • 08 December 2013 - 19:42

    Henri Evelien:

    Hoi Marieke,
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Wat een belevenissen allemaal. Wij genieten van je verhalen en wat je allemaal mee maakt.
    Hier gaat alles zo zijn gangetje en nog twee weken voor de kerst aanpoten om alles rond te krijgen.
    Geniet er verder van en tot horens.
    Trouwens zoals je ziet hebben wij een ander mail adres.
    Groetjes Henri, Evelien en de kids

  • 08 December 2013 - 19:59

    Clarissa:

    Hey Mariek,
    hier net ons laatste sintfeestje gevierd. Tijd voor de kerst. Vanmorgen nog met Ilana naar je gezocht in je huisje..we hebben je niet gevonden:-)
    Je ziet zoveel dat je het misschien wel lekker vind om een dagje vrij te hebben. Een keer slapen tot 8 uur is voor jouw al uitslapen!! Tot lezens maar weer. Xuss

  • 08 December 2013 - 23:26

    Maarten Sr:

    Hoi marieke
    Leuk zo af en toe wat van je te horen lijkt me een geweldige trip die je maakt
    Marcelle en ik zijn net terug van 11 weken portugal en spanje
    Nu weer gewoon thuis in de kou en regen zal er welnooit aan wennen
    Verder alles goed nog heel veel plzier en geniet er maar goed van
    Xxxx maarten sr

  • 10 December 2013 - 19:35

    Joke:

    Heyyyyyy,
    Je maakt wat mee zeg!! Gaaf!! Je bent inmiddels wel toe aan een dagje rust hihi ;)
    Hier alles onder controle. De Sint de deur uit, de boom erin, kortom lekker kneuterig gezellig :D
    Op t werk ook 2 kerstbomen gesignaleerd, exemplaren van zo'n 10 cm hoog, dus we maken er een feestje van de komende 2 weken hahaha!
    Ga jij nog maar lekker genieten van de zon t uitzicht en de mensen, dit maak je maar 1x mee in je leven.

    You can like the life you’re living or you can live the life you like ;)

    See ya!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3511

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: