Airlie Beach - Whitsunday Islands - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Whitsunday Islands - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Airlie Beach - Whitsunday Islands

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 December 2013 | Australië, Whitsunday Islands

Hi there,

Jullie zullen wel denken, alweeeeer een verhaal???! Maar ik had nu even tijd , internet en de Whitsundays verdienen gewoon een aparte vermelding :-).

Ik ben net aangekomen in Rainbow Beach, weer verder naar beneden down the eastcoast. Een rit van bijna 15 uur in de Greyhound. En ik kan je vertellen er is niets fijners dan een nacht doorbrengen in de bus ;-). Ik weet nog dat ik heeeeel lang geleden eens een vakantie met de bus naar Spanje had geboekt en we na een bustripje naar Disneyland deze heel snel hebben omgeboekt naar een vlucht, nou ik haal het nu allemaal weer in ;-). Morgenvroeg om 7 uur word ik opgepikt om weer op pad te gaan, dit keer een 3 daagse tour naar Fraser Island, s werelds grootste zandeiland met een 4WD, wat een heerlijk leven heb ik toch ;-).

Maar goed Whitsunday Islands.... 3 dagen en 2 nachten op een catamaran met 25 mensen, duiken en snorkelen rondom Hook en de Hayman Islands (Whitsundays bestaat uit maar liefst 72! eilanden), met de rubberboot naar Tongue Bay, korte tocht door rainforest naar Hill Inlet met een geweldig uitzicht om daarna te zwemmen in Whitehaven Beach (de naam zegt genoeg :-)), geweldige zonsondergangen op de boot, heerlijk eten bereidt door een kok, en s nachts heerlijk in slaap geschommeld op het water... OW ja en het was BYO (bring your own) alcohol dus ik zeg very close to perfection :-).

De eerste dag om 12 uur vertrokken en zijn we ongeveer 20 km vanaf Airlie Beach naar de noordelijke eilanden gevaren om daar te snorkelen en te duiken. En ik kon na die 1e x natuurlijk niet wachten om er weer in te springen :-). Er waren er maar een stuk of 9/10 van de groep die wilden duiken en in setjes van 3/4 ga je dan 30 minuten naar beneden, dit keer weer tot 6 meter diepte (dag 2 mochten we tot 12 meter gaan :-)). En die duik op de 1e dag was eigenlijk de mooiste van deze dagen. Er waren onwijs veel vissen, die gewoon om je heen zwemmen en je kunt sommigen echt gewoon aanraken! Priscilla ook nog tegengekomen, Google d'r maar :-), echt die was bijna net zo groot als ons! Helaas geen foto's want mocht zonder duikbrevet hem hier niet meenemen dus de foto's daarna heeft iemand anders voor me gemaakt die wel gecertificeerd was. Daarna verder gevaren naar de westkust en daar gesnorkeld, om vervolgens tussen 2 baaien de overnachting door te brengen, met een geweldige sterrenhemel boven ons..

De volgende ochtend weer vroeg rise and shine, en met vroeg bedoel ik een uurtje of half 6 :-/, om naar Whitehaven Beach te varen. En ze hadden het me hier en thuis al verteld, wat een geweldige plek is dat!!!! Alleen maar wit strand en helderblauw water! Paradise!! S middags nog 2 duiken gedaan en gesnorkeld, echt ik ben helemaal verslaafd geraakt aan deze geweldige onderwaterwereld. Het is er zo rustig en je ziet de meest geweldige dingen! Echt onwijs bijzonder om daar deel van uit te maken! En s avonds gezellig met z'n allen weer op de boot genieten van wat appelcider en wijn, en wat zo grappig is, is dat je op elke trip wel weer een alcoholist ertussen hebt zitten die helemaal los gaat, en daarmee bedoel ik niet mezelf ;-).

De volgende ochtend lekker gerelaxed. Beetje in de zon gelegen, en gesnorkeld om 7 uur s ochtends... Nooit gedacht dat ik dat als niet waterrat zijnde ooit zou doen, en daarna weer terug gevaren naar de haven van Airlie Beach. S avonds daar nog gezellig met de groep een hapje en drankje gedaan.

Morgen weer een nieuw avontuur tegemoet... En dan via Noosa langzaam aan richting kerst volgende week in Byron Bay. Ik moet zeggen dat die kerst(stress) hier volledig langs me heen gaat, heerlijk, maar ik zal aan jullie denken :-).

Tot snel maar weer!
Liefs vanuit een heerlijk zonnetje aan de rand van het zwembad...

Xx Marieke


@paps: ja ik weet zeker dat je het hier ook geweldig zou hebben gevonden! Moet je ma ff overhalen :-). Dikke x
@betty: haha hè wat jammer nou dat ik de Tupperware party heb gemist ;-). Hoe is het met Henk? Heel veel succes met de kerststress in Wageningen :-). Dikke x
@mams: leuk dat jullie kunnen volgen op tv waar ik geweest ben! En dat duiken is een nieuwe verslaving geworden ben ik bang ;-). Kunnen jullie wat geld opsturen? ;-). Xx
@theo: haha ja ik heb het tempo er aardig inzitten, je kent me hè ;-). FOMO (fear of missing out) :-). Voor jullie schiet het nu ook al op hè... Heerlijk vooruitzicht! X
@nez: moppie! Haha thanks voor t compliment :-). Enne dat laatste, dat doe ik zeker! Heerlijk! Moet straks echt afkicken denk ik ;-) x
@les: haha ja dat hebben ze zeker, ze pikken me er iedere x uit ;-). En ahhhhhh wat heerlijk om te horen!!! Wat een geweldig mannetje is het toch!! Geef m maar een hele dikke knuffel van me! :-). X

  • 18 December 2013 - 05:21

    Lianne:

    Eey lieffie. Wat een geweldige reis maak jij zeg! Echt gaaf!!! Ben vet jaloers hahahah. Wat een leuke en stoere dingen doe je. Lekker genieten. Enne......al wat lekkers regen gekomen? Haha. Dikke kus van ons

  • 18 December 2013 - 08:54

    Patries:

    ha girlie,
    wat een fantastische verhalen weer! het is hier nu woensdagmorgen half 9 en het is heerlijk om de dag te beginnen met het lezen van deze geweldige belevenissen!!! Michaelmascay ben ik ook geweest maar als ik deze foto's zo zie moet ik toch echt een keertje terug en ook nog naar de whitsundays! Wat prachtig!
    Nog een weekje werken en dan ook hier lekker een paar dagen vrij. Kerst valt gunstig dit jaar ;-) Tijd gaat wel super snel hoor! je bent volgende week gewoon al weer 2 maanden onderweg!
    Nou meis blijf genieten en vooral van die prachtige foto's uploaden! Binnenkort naar Sydney, op naar de bondi-beach boys!!!!
    dikke kus uit ede

  • 18 December 2013 - 09:30

    Sanne:

    Lieverd ten eerste wat zie je er goed uit!!!! ten tweede kap is met die foto's hahahaha de verhalen zijn al vreselijk genoeg. Ruby vond de sneeuwpop prachtig!
    Wij zijn weer helemaal gewend hier!@ Jammer dat het zo ver vliegen is anders was ik ff een paar dagen gekomen.
    Mop ik spreek je! Dikke kus

  • 18 December 2013 - 10:16

    Petra:

    Hè Miep!
    Ziet er geweldig uit! Ik krijg echt weer heimwee door al je foto's en verhalen! Ennuh
    Leuk je gisteren ff gesproken te hebben. Blijf het apart vinden dat ik nog naar bed moest gaan en bij jou de dag al was begonnen. ;)
    Ps. ik zal met oud en nieuw kijken naar shownieuws of ik je op de foto zie staan bij de Oprahhouse ;) geniet!

  • 18 December 2013 - 10:46

    Mams:

    Hai wijffie! Zal ik je opgeven als reisverslaggever bij de Reiskrant van de Telegraaf? Kun je misschien nog zakcentje verdienen!!!!!! Wat een mooi verslag heb je weer! Je ziet er zeker lekker relaxed uit! Vooral die foto van aangespoelde zeemeermin is leuk, ha ha!! Ja, je vader kan wel zoveel willen maar je weet wat mij tegenhoudt!! Vindt alleen dat het weer bij jou ook niet altijd mooi is, terwijl je dat wel zou denken. Bobbi heeft na de fotosessie met jou heerlijk geslapen vannacht!! Ga nog maar lekker verder genieten van alles, wij volgen je wel watertandend achter de iPad! Dag lieverd dikke kus!!! XXX

  • 18 December 2013 - 11:52

    Mirjam:

    He meis,

    Heb ons maar opgegeven voor All you need is love ;)
    Dus als je Robbert voor je neus ziet staan, dan ren ik je in je armen, oke? hahaha.

    genieten daar! x Mirjam

  • 18 December 2013 - 15:04

    Wilco:

    Hey Mariek,

    Wat heb jij het toch geweldig daar!
    vindt het super om tezien en lezen hoe je ervan geniet!
    Je hebt me wel lekker gemaakt met al die mooie verhalen en foto's!
    Jammer dat ik niet ff een midweekje kan langskomen!!hahaha
    Dan had ik het zeker gedaan.
    Geniet er maar lekker van !!!
    Dikke x van ons

  • 19 December 2013 - 20:47

    Bettine:

    Weer te geweldig om te lezen... Heb wat bedacht...
    Aan het einde van de reis (waar je nog niet aan moet denken) kom je lekker terug, iedereen weer even zien, in je eigen bedje slapen en dan gaan we samen terug naar t, door jou uitgezocht, leuktse plek die je hebt gezien.
    Denk er maar over na, ik vind het een topplan !!!!!!!!!!

    Have fun mop....

  • 19 December 2013 - 21:20

    BettyDrost:

    Miepie,jij was echt de 1e die mij feliciteerde. Meid wat maak je veel mee. Echt down under,maar nu under water !! Dat jij die vissen durft te aaien,echt wel stoer !! De kerst stress gaat goed hoor en met Henk ook wel op een paar mankementen na ha,ha. Geniet nog lekker . De appeltaart voor mijn werk staat nu in de oven voor morgen, maar jij mag kiezen welke taart je wilt als je weer thuis bent. Dikke kus,natuurlijk ook van Henk.

  • 20 December 2013 - 21:39

    Gladys:

    Hai!!
    Druk, druk, druk!!!!;)) Jij mag het zeggen!!!
    Maar wel hele mooie drukte!
    Wat vliegt de tijd zeg!
    Je komt toch wel naar huis hè?!;-P
    Voorlopig heb je nog wat voor de boeg en daar moet je van genieten!
    En wij blijven je verhalen volgen.......kan niet wachten tot je het "live" kan vertellen.
    Genietse!

    Dikke knuffel x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Whitsunday Islands

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3497

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: