Northern Island NZ - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Northern Island NZ - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Northern Island NZ

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 November 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hoi lieve mensen,

Het heeft even geduurd dit keer maar daar zijn we weer!
Volop aan het genieten van het prachtige Noordereiland van NZ. Nu zittend op een stoepje achter een paar auto's verstopt aan het prachtige Lake Aniwhenua, omdat dit het enige plekje is waar er WiFi verbinding is. Uiteindelijk toch weer op de straat beland, en dat binnen 2 weken ;-).

Wat ik heb ik allemaal uitgevreten de afgelopen week... Pffff het lijkt wel alsof ik al weken weg ben.
Afgelopen maandag op de Stray bus gehopt in Auckland en ja hoor daar waren ze eindelijk al die Nederlanders ;-). Iets teveel naar m'n zin maar goed, genoeg Duitsers en Engelsen daarnaast in de aanbieding! En ik hoor jullie al denken...
Maandag zijn we naar het noorden van NZ gereden, richting Paiha, bij de Bay of Islands, en die naam zegt op zich al genoeg... Wow.... Op de weg daarheen, via Goat Islands, hebben we al onze 1ste ontmoeting met een kiwi gehad, genaamd Sparky, en Sparky is wereldberoemd en de coolste kiwi met 1 been die er is, en waarschijnlijk ook de enige die ik ga zien :-).. 'S avonds in het hostel nog even de bar op z'n kop gezet met een aantal superleuke, gezellige medereizigers... Helaas hoort bijna elke dag afscheid nemen van hen er ook bij... En je gelooft het of niet... Maar ze hebben hier ook ABBA, na 2 nummers draaiden ze ze niet meer voor me.... ;-), jammer, misschien dat het er ook mee te maken had dat d'r kroeg dicht ging :-).

De volgende dag na een heerlijke nacht met een stralende glimlach opgestaan om 6 uur, de buren iets minder, want daar hadden d'r 2 het bed samen afgebroken haha, en richting het noordelijkste puntje van NZ, Cape Reinga, waar de Pacific Ocean en de Tasman Sea elkaar ontmoeten, gegaan. En wat een geweldige plek is dat... Nog meer als het niet zou stormen en regenen en je er in je korte broek staat :-). Daarna wezen sandboarden weer, ik word er nog een prof in.. En via 90 Miles beach, met een bus over het strand door het water, terug naar Paiha, voor natuurlijk weer een volgende gezellige avond, met nagenoeg hetzelfde repetoire ;-).

Woensdag heb ik s ochtends de dolphin tour gedaan in Paiha omdat je daar kan zwemmen met ze in het wild midden in de zee... Nou had ik s ochtends al iets spijt dat ik dat geboekt had en toen ik met 13 graden op de boot zat nog meer... Na 3,5 uur zoeken kwamen ze ons eindelijk vergezellen... Bovenop het dek gelegen en met m'n hoofd bijna in het water zwommen ze vlak onder me voor de boot! Zwemmen lukte helaas niet omdat je er niet in mag als er baby dolfijntjes bij zijn, om ze te beschermen. Jammer, maar dit was al een geweldige ervaring!! S avonds weer geslapen in Auckland waar we weer met een stel een superavond hebben gehad in Danny's Dooleys, een Irish pub, voor degenen die nog naar NZ gaan, check it!! Hmmm begint nu eigenlijk wel een beetje als een feestvakantie te klinken hè.. maar is geen vakantie hoor als je wekker iedere dag weer om 6 uur gaat hoor ;-). Volgende dag naar Hahei, in het oosten van NZ, via een wandeling van 1,5 uur 1 van de mooiste stranden ooit gezien, Cathedral Cove (zie foto), wow daar was het echt zo bizar mooi!! Echt wat een geweldige natuur heeft dit land!! Daarna nog even als een aangestrande walvis gelegen op hot water beach... Neem een shop mee, graaf een gat en er komt heerlijk warm water naar boven bubbelen, en voila je hebt je eigen kleine zwembadje :-).

Vrijdags naar het surfersplaatsje Raglan vertrokken. En je raadt het al, enige wat ik daar heb gedaan is de hele middag naar surfers op het strand zitten kijken ;-). En omdat we last kregen van afkickverschijnselen, het vrijdag was, en dat betekent dat de enige bar in de stad open was, hebben we de surfers de manager van die tent gebeld en die is ons komen ophalen, met z'n 15en in 1 auto past prima jongens.. No worries!!

Zaterdag tijd voor actie! Black water rafting! In jazeker.... De Waitoma CAVES!! Tumu tumu tubing heet het dan weer hier... Heb nog iets moeite met de uitspraken hier, hier en daar :-). En dat was echt zo ontzettend gaaf!! We zijn in totaal 2,5 uur onder de grond geweest, met walking, climbing, swimming and tubing, ik zeg wetsuit aan, helm met lampje erop, en gaan met die banaan! Het was hier een daar even proppen (maar goed dat ik nog ff gesport had voordat ik ging, alhoewel daar ook weinig meer van te zien is), zwembrevet was handig, en sommige stukken was in het pikkedonker en moest je de ander naast je vasthouden aan de schouders en zo door de grotten... Waarom denk je... Omdat ze er de meest geweldige glowing Worms hebben, het leek net kerstmis... Allemaal duizenden kleine lichtjes aan de rotswand... Bizar gewoon, nog geen meter boven je... En dan drijf je een stuk in zo'n band in het donker met al duizenden lichtjes boven je daar die Caves en dan begint er spontaan iemand zachtjes te zingen... (geweldige geluid daaronder), dat moment ga ik echt nooit meer vergeten...!
S avonds hebben we, omdat de dag nog niet gek genoeg was, geslapen bij local Maori people, the te awara. Zij wonen daar als een familie bij elkaar, zijn zeer spiritueel ingesteld en we werden daar in de marae gezegend en welkom geheten als familie, dus ik heb hier nu ook een thuis ;-). Al was slapen met 45 man in 1 kleine ruimte nou niet echt voor herhaling vatbaar :-).

Dus vandaag zit ik dus hier, in Lake Aniwhenua, aan de westkust, na een heerlijke mudpool en Spa vanochtend :-). Gaan nu ff gezellig wat eten met de Maori hier, net wat eten op wat stenen gegooid met wat dekens erover (??).. Nice :-))

Talk to you soon!!
Xx

  • 10 November 2013 - 08:54

    Gladys:

    Wat geweldig weer allemaal!!
    X

  • 10 November 2013 - 08:56

    Miranda:

    Hai Marieke! Wat een belevenissen!!! Echt fantastisch;-)genieten lukt wel he, veel plezier, x

  • 10 November 2013 - 09:11

    Nathalie:

    Wow!! Door je verhalen zie ik het weer helemaal voor me. Mooie reis! Heel veel plezier!!

  • 10 November 2013 - 09:33

    Mams:

    Hai lieverd! Dat klinkt echt geweldig! Wat een prachtige dingen maak je mee, dat vergeet je zeker noooooit meer!!!! Hebben genoten van je verslag! Tot de volgende keer!Jammer dat je toch weer op straat terecht moest komen ha ha!!

  • 10 November 2013 - 10:12

    Suus:

    Hey meis, wat super om te horen allemaal en wat heb je al veel gedaan zeg..
    Dat momentje in die grot, beleefde ik bijna met je mee, wat zal dat mooi geweest zijn..
    Echt in een andere wereld.. Prachtig hoor..
    Xx

  • 10 November 2013 - 10:18

    Sindy:

    Wat is dit heerlijk de zondagochtend beginnen met jouw reisverslag! Zie het allemaal zó voor me en man wat een geweldige dingen maak jij daar mee! Bedankt weer voor je smakelijke (om het nog smakelijker te maken: volgende keer geaag foto's van de knappe mannen daar) verhalen. ENJOY!
    Veel liefs!

  • 10 November 2013 - 10:43

    Betty:

    Lieverd,wat schrijf je leuk echt heel spannend,beter dan de krant op zondag.Al zo veel gedaan,echt super. Zie het allemaal voor me maar ben blij dat ik niet down under hoef hi hi. Fijne dag vandaag en tot het volgende bericht maar weer. kxs.

  • 10 November 2013 - 13:25

    Sanne:

    Mop wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaafffff!!!!!

    En de foto's! super! Ruby wil graag jou kant opkomen ipv naar Fuertefentura. wahaha

    Spreek je snel dikke x

  • 10 November 2013 - 14:36

    Lianne:

    Echt cool mariek. Vind het echt stoer wat je allemaal doet zo. Alleen zielig voor die mensen dat ze je horen bleren hahahahahah. Nooit meer naar huis!!!!!! Op naar het volgende avontuur. Dikke kus van tycho en mij

  • 10 November 2013 - 15:15

    Marielle:

    Ha topper,

    Wat een geweldige verhalen weer! Die foto op het strand is écht geweldig, wauw wauw wauw!
    Blijf enorm genieten en ik hou je in de gaten ;)

    Liefs!

  • 10 November 2013 - 15:22

    Wilco :

    Hoi Marieke als ik alles zo lees gaat alles helemaal super met je!
    Wat maak jij veel mee!
    Echt super gaaf!
    Geniet er maar lekker! Zijn benieuwd wat je nog meer allemaal gaat beleven.
    Maar dat gaan we dan nog zien.
    Veel plezier en Hoor je gauw
    Dikke X

  • 10 November 2013 - 17:49

    Lesley:

    Lieve Mariekie,
    Wat een geweldige ervaringen deel je met ons!!! Het lijkt er op dat iedere dag een feestje is. Super om te lezen zeg.
    Ennuh.... nu weet ik waarom schrijven steeds op komt borrelen ;-). Misschien jij ook!!!!!! Te gekke verhalen.
    Dikke kus
    Xxx

  • 11 November 2013 - 16:33

    Patries:

    Girlie!
    Wauw man! Super om te lezen en wat een fantastische foto's!!!
    Zit hier heerlijk mee te genieten van je drukke programma!
    Wat een ervaringen allemaal! Maarre waar blijven die foto's van die lekkere beachboys?!
    Kan niet wachten op je volgende avonturen!
    GENIETEN!!!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 3510

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: