Bye bye North, hello South! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Bye bye North, hello South! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Bye bye North, hello South!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 November 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik zit nu op de Ferry richting het Zuidereiland van Nieuw Zeeland, wat ongeveer 3,5 uur duurt. De afgelopen dagen op het Noordereiland waren echt geweldig! Na mijn laatste update zijn we 's maandags van Lake Aniwhenua naar Whakahoro gereden aan de westkust, wat gelegen is in het Whanganui National Park, bekend om de Blue Duck, een uitstervend soort. Daar kon je kajakken en met een jetboat terugvaren, alleen toen ik daar aankwam bleek het 10 km te zijn :-)... Ow ja, en zonder gids haha, "just follow the river down".. Maar wow... Dat was echt zo gaaf!! We waren met 7 mensen en er was verder niemand op de Whanganui River, en de rust en de natuur was echt overweldigend!! Ik moest mezelf echt even in de arm knijpen dat ik echt op deze geweldige plek was, in een kajak, alleen.. GENIETEN!

's Avonds gezellig met z'n allen en een paar mensen die daar op de farm vrijwilligerswerk doen bij een kampvuur gezeten, met een biertje, ja jongens jullie gaan het niet geloven maar ik heb de afgelopen weken al 4 flesjes biertjes op.. How charming... Bij gebrek aan beter soms.. Maar moet zeggen t went ;-). Wat ook leuk was... Ik sliep met 5 meiden in de lodge (ow ja en kamersleutels? Nee hoor, die kennen ze hier heel vaak niet...) en die hadden die nacht de hele boel op stelten gezet, en zat namelijk een onwijs grote, giftige spin op onze kamer, en je raadt het al, die zat natuurlijk gezellig bij mij, maar Marieke heeft gewoon lekker doorgeslapen en er niks van gemerkt dus die meiden hebben m netjes voor me weggewerkt pfffff :-).

Na dit overleefd te hebben zijn we de volgende dag richting Tongariro National Park gereden, 1 uurtje verderop in het midden het van Noordereiland. En jullie gaan nooit geloven wat ik daar heb gedaan... One of worlds best one day walks, de Tongariro Alpine Crossing, van maar liefst 19,4 km!! Een tocht van ongeveer 7 uur door volcanische plateaus met stomende kraters. Geen makkelijke loop vanwege de afgelegen ligging, de lengte en de hoogte boven zeeniveau van 1886 m, en al helemaal vanwege het feit dat ik überhaupt vlak nog nooit zover heb gelopen :-). Dus hop eerst wat uitrusting gehuurd want op m'n gympies mocht ik niet naar boven en dan sta je te wachten op de gids denk je... Nou dan kan je lang wachten want ook deze loop je gewoon zonder gids haha. Met een busje zijn we naar het begin gebracht en dat was het dan, succes!
Ik geloof dat m'n gehuurde wandelschoenen na 30 minuten al pijn deden en dacht eerst nog dat het een hardloopwedstrijd was maar dat laatste veranderde al gauw :-). En Wow... Echt zo geweldig was het!! Ik had weer zo'n punch me moment, echt... Kijk maar, de foto's spreken voor zich. De toch was op sommige stukken echt superzwaar maar het was echt zo de moeite waard! We hebben door vlakke stukken gelopen, een uur lang trappen op, omhoog klimmend tussen rotsstukken door, glijdend op je kont door het lavazand naar beneden omdat het te steil was om te lopen, het was koud (0 graden), erg winderig maar toen we eenmaal boven aankwamen, WOW! Echt zelden zoiets moois gezien!! Echt onbeschrijfelijk!
Tijdens het lopen kwamen de herinneringen aan de wandelingen van vroeger tijdens de vakanties in Oostenrijk en Zwitserland naar boven, en hoe geweldig ik dat toen ook vond. Uiteindelijk heb ik er samen met een ander meisje 6 uur en 15 minuten over gelopen, de eerste meiden van de groep, ondanks dat er 1 bijzat uit Zwitserland :-), echt supertrots!! We hebben gauw de schoenen uitgedaan en samen heerlijk zitten genieten van het biertje wat ik had meegenomen in m'n daypack ;-).

De volgende ochtend zijn we, iets moeilijker lopend dan normaal ;-), vertrokken richting Wellington, de hoofdstad van NZ, voor de overtocht naar het zuidereiland met de Ferry de volgende ochtend. Nog ff gauw met de meiden geshopt want hier en daar wordt er nogal eens wat vergeten in de hostels :-) en ff gauw de cable car ingehopt voor een geweldig uitzicht over Wellington. Vanochtend was het alweer vroeg verzamelen (6.45 uur bij boot), straks gaan we richting Abel Tasman National park voor 2 nachten, voor weer wat leuke wandeltochten van 12 km :-), zeilen, en weet ik veel wat allemaal nog meer, ik weet geeneens welke dag het vandaag is, lol...

Liefs,
Marieke

  • 14 November 2013 - 00:13

    Clarissa:

    Bedankt voor je leuke slaapverhaaltje...veel plezier vandaag voor hier is het bedtijd xxxx

  • 14 November 2013 - 08:37

    Patries:

    Jeej!! een nieuwe verslag!!! Lekker om de werkdag zo te starten!
    Sportief bezig Mariek! Ben trots op je.
    T klinkt allemaal super gaaf en stiekum ben ik echt enorm jaloers....
    Have fun nog xxx

  • 14 November 2013 - 08:39

    Patries:

    Foto's??

  • 14 November 2013 - 10:30

    Pa:

    Hoi Marieke,
    Wat een belevenis, zo mooi als je het beschrijft, laat staan als je het werkelijk beleeft.
    Ben echt jaloers dat ik dat ik er niet bij ben, maar geniet zelf lekker en je zit toch niet op je ouwe heer te wachten haha?.
    Toch ook wel leuk dat je vakantie met ons voor de tweede keer beleeft, wat toen liep je volgens ons alle niet voorop en vond je de meeste afstanden vaak te ver, maar je zie maar.
    Geniet met volle teugen en wij genieten echt van je spontane verslagen met foto's.
    Veel liefs van onsXxxxx

  • 14 November 2013 - 10:45

    Sanne:

    Mop je verhaal is te gek, maar waar zijn de foto's!!! x

  • 14 November 2013 - 11:28

    Mams:

    Hai meisje! Wat klinkt dat mooi allemaal! Je zult jezelf nog wel vaker moeten knijpen denk ik. Is wel leuk wakker worden zo! Ben benieuwd naar foto's maar die zijn nog onderweg zeker. Volgens mij hoef je straks niet meer naar de sportschool, je bent prima in conditie!!!! Hoop dat je geen spinnen etc meer tegenkomt maar wel makkelijk als anderen in de gaten houden waar die griezels blijven!!je hebt de tijd op de Ferry goed besteed met zo'n mooi verslag hoor meid!!! Nu al benieuwd naar de volgende!! Liefs mij. XXXX en Bobbi XX

  • 14 November 2013 - 14:44

    Sindy:

    Hé kijk je uit dat je straks niet terugkomt met een dikke bierpens :-P
    Geweldig weer om allemaal te lezen, hier in Nederland genieten we allemaal volgens mij net zo hard met je mee! xxx

  • 14 November 2013 - 17:17

    Theo:

    Hoi Marieke.
    Met veel verbazing ( hoe je zoveel indrukken kunt verwoorden)en interesse je reisverhaal gelezen.
    Geniet er van !!!!!!!!!!!!
    Groet.

  • 14 November 2013 - 22:30

    Joke:

    Hi!! Klinkt super allemaal, en heel sportief!! Just enjoy.....time flies xxx

  • 15 November 2013 - 18:24

    BETTY:

    Jij moet echt een boek gaan schrijven...je schrijft zooo leuk en spannend !!!Meid wat maak je veel mee en je doet het zo goed in je uppie ! Geniet er van en wij genieten met je mee ! Dikke knuffel van ons.

  • 16 November 2013 - 18:57

    Lesley:

    Meissie wat een geweldige verhalen schrijf je. Wanneer komt je reisboek uit???? Ik sta de nacht ervoor al in de rij om die handtekening te scoren!!!!
    Wat een trip zeg. Dan is het "grid- en" toch nog ergens goed voor geweest.
    Geweldig om zo met je mee te reizen.
    Hele dikke kus xxx
    Ook van Lynn en Jayden x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 3509

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: