I'm in love! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Marieke Berg - WaarBenJij.nu I'm in love! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

I'm in love!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 November 2013 | Fiji, Nadi

Bula!

Ik ben net weer terug in Nieuw Zeeland en heb eindelijk weer een fatsoenlijke WiFi verbinding zodat ik jullie weer ff kan bijpraten.

Woooowwwwwwwwww hoe gaaf was Fiji!!! Echt bizar gewoon! Ik heb echt nog nooit zulke lieve, hartelijke en open mensen ontmoet als daar. En ik snap het waarom ze zo zijn, wat een geweldige plek is dat! Ik zou ook de hele dag met zo'n grote glimlach op m'n gezicht rondlopen als ik daar zou wonen!!

Met de tour real Fiji ontdekt. Samen met rastaman en rastavrouw, Chris en Brenda uit de USA (Wisconsin) en 2 Engelsen uit Nottingham, Phil en Holly. Dus dat was een mooi stel bij elkaar zo dat begrijp je wel. We hebben oa wat town markets bezocht, heerlijk geluierd op het prachtige Natadola beach aan de golden coast, overnacht in het geweldige Mango Bay, in een mudpool en hotspring gedobberd (zie er 10 jaar jonger uit, kijk maar naar de foto's ;-)), een primary school bezocht, en in geweldige resorts geslapen! We zijn ook wezen sandboarden, hoe gaaf was dat!!! Echt, t leek wel een zwarte piste waar ik vanaf moest, dus ik was dankbaar voor de skiskills die Gerard me bijgebracht heeft in Winterberg haha. Ik heb het zand nu nog overval zitten :-).

Donderdag hebben we in de stromende regen een trekking door de jungle gedaan, dus eigenlijk ben ik 2 keer in het modderbad geweest :-). Echt met het oversteken van 5 rivieren, en Marieke uit Nederland komt dan gewoon met de gympies aan haha, gelukkig kon ik de waterschoenen van Amy (guide) lenen, want zij doen het daar gewoon op de blote voeten, geen probleem! Enige wat er daar niet zit is eigenlijk niks, maar goed het is niet giftig dus no worries! En dan aan het einde van de trekking komt er in 1x uit het niets zo'n local aanlopen en ligt er ergens in een klein riviertje een half vergaan klein houten bootje en dan vaar je zo de jungle uit, echt geweldig!!

We waren ook uitgenodigd in nasautoka village, een gemeenschap waar familieleden samenwonen, en we middels de Kava ceremonie welkom geheten werden onder leiding van de chief van het dorp. Kava is een drankje wat smaakt naar slootwater en waarvan je tong gaat tintelen als je het drinkt. En nee er zit geen alcohol in en het is geen drugs, maar het werkt wel net zo goed ;-), het wordt gemaakt van een soort takken en gemengd met water en van alles en nog wat. De locals (de mannen) drinken het hier elke dag, altijd in een ceremoniële bijeenkomst. Na een heerlijke lunch gemaakt door de vrouwen van het dorp (hmmmm ;-)) zijn we over de Bilibili rivier achter hun huizen wezen raften met een aantal locals. En dan denk ik aan zo'n rubberen boot... Nee dus.. Het waren 6 bamboestokken aan elkaar geknoopt en hij had een bamboestok als peddel. Echt geweldig!!! Onderweg nog gezwommen en gespeeld in het water met wat kinderen uit de buurt.

Oké jongens kan nog wel uren doorgaan maar anders wordt het echt een epistel. Morgen ga ik Nieuw Zeeland verder verkennen, heb er zin in! Momenteel regent het hier ook en is het 16 graden dus ik leef een beetje met jullie mee daar in het koude Nederland.
Bedankt (Vinaka!) voor de reacties, echt superleuk om te lezen en tot snel!!

Liefs,
Marieke

  • 03 November 2013 - 08:23

    Gladys:

    Hi!!

    Wauw, wat mooi daar!!!
    Wat een ervaringen, nu al!!
    Super cool!
    Wacht weer op de volgende ervaring!!!

    xxxxxxxxx

  • 03 November 2013 - 09:15

    Danika:

    Hi
    Wat ben ik blij dat jij een ander ervaring hebt gehad, goed dat je niet geluisterd hebt ;-)
    Op naar prachtig natuurschoon!
    Xx

  • 03 November 2013 - 09:50

    Betty:

    Miepie wat mooi daar en wat een leuke ervaringen al ! Leuk om met je mee te reizen.Kxs.

  • 03 November 2013 - 09:53

    Mams:

    Hai moppie! Hebben je net gesproken en konden dus zien dat het allemaal ok gaat daar. Je blog gelezen en genoten van je verslag. Wat een belevenis! Je wilde toch zoo graag in een modderbad???? Mooie foto's ook. Wat een dotjes van kinderen! Zijn wel gewend dat ze op de foto graag! Nu morgen begin van volgende belevenis. Geniet van alles. Liefs van ons!

  • 03 November 2013 - 12:39

    Sanne:

    Heerlijk om op mn eerste vrije zondag jouw verhaal te lezen! Klinkt geweldig mop!!
    x

  • 03 November 2013 - 19:47

    Lesley:

    Het klinkt als het paradijs! Waren de mensen hier maar half zo aardig als op fiji.
    Na 1 dagje scheveningen al 6 dagen last van zand in je oren. Ik kan me voorstellen dat jij het zand nog wekenlang zal terug vinden (aan de foto te zien):-D
    Veel plezier in de volgende fase van de " expeditie"!
    X lesley

  • 04 November 2013 - 08:50

    Vanessa:

    He meis!
    Ziet er weer prachtig uit zeg. Stiekem wel een beetje jaloers:).
    Have fun.
    XX Nez

  • 04 November 2013 - 12:12

    Clarissa:

    Heerlijk om mee te lezen!!
    Op naar de volgende avonturen xx

  • 04 November 2013 - 16:24

    Theo:

    hoi marieke.
    wat een schitterende foto's en mooie verhalen.
    Geweldig om mee te lezen. Zie nu al uit naar het volgende.
    veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 3517

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: