Bula!!! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Bula!!! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Bula!!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Oktober 2013 | Fiji, Nadi


Lieve vrienden, we zijn er weer! En nu in Fiji - Nadi! Bula (welkom)!!!!

Maar wow.... Wat een difference... Hier is het echt, 1 heerlijk warm, 30 graden (ik ben gister nog verplicht wezen shoppen voor een paar truien omdat hier in NZ zo koud was) .., en pfff een hoop armoede in vergelijking tot NZ, en 2... de wijn is hier gelukkig een stuk goedkoper, 2,5 euro voor een glas itt 6,- voor een glas in NZ, en 3 de mango's vallen hier zo uit de bomen :-). Dus ik zit nu met een heerlijke (Engelse) homo lekker op het terras van het hostel te genieten van een paar heerlijke wijntjes en owww wat is die gezellig :-). Onder het genot van heerlijke live muziek bula bula van een paar Fijianen :-) en lek worden gestoken door de muggen, this is live!!!!! :-)

Ik lig vanavond met 3 mannen alleen op een kamer... Rrrr. ;-) 1 is homo, de ander kan geen Engels en ligt de hele dag met een headphone is z'n oren en de 3e moet nog ergens vandaan opduiken... Waarom wou ik ook weer in dat soort dingen slapen???

Dat was gister wel anders, toen heb ik expres een girls only kamer geboekt, liepen daar van die vreemde kerels rond... Just to be safe. Ondertussen heb ik nog geen 1 Nederlander gesproken, alleen maar veel Engelsen die hier jaren al leven, 3 jaar is niets en de hele wereld rondreizen... Af en toe werken als het geld op is... Daar kan ik dan jaloers op worden... Maar waar zijn al die stoere Nederlanders gebleven?? Gewoon om weer even heerlijk in mijn eigen taal te spreken ipv de hele dag in het Engels..
Dus no worries, vooralsnog staat de terugvlucht nog gewoon gepland op 23 januari :-)

Gister ben ik heel stoer alleen op pad gegaan in Auckland. Nou dat heb ik geweten :-)... Na weer een nacht van 4 uur slapen (heerlijk die jetlag), 1,5 uur zoeken naar de juiste bushalte naar Mount Eden, en vervolgens nog een half uur lopen, maarrrr het uitzicht over Auckland was meer dan de moeite waard! Helaas heb ik daar nu even geen foto's van want de batterij zat na het opladen nog in mijn backpack.. Dus helaas :-). Maar wel de 1e 2 van Fiji :-)
S middags nog even in de sky tower geweest en wow.... Wat een uitzicht weer... Ik heb er zeker 2 uur gezeten, gewoon genieten... En dan heb je ook nog van die malloten voorbij komen die via een stalen kabel naar beneden storten, hoger dan dat ter wereld kan je niet gaan.... Wtf.... Nog even staan twijfelen maar toch maar beter van niet... Mams zal vast onwijs trots op me zijn nu :-)

Morgen ga ik 4 dagen op pad om Viti Levu te verkennen, het hoofdeiland van Fiji. En die tour schijnt echt onwijs stoer te zijn. Met raften, watervallen beklimmen, sandboarding en trekking.. Dus kan niet wachten!! Ik denk dat de foto's verder voor zich spreken (ja.. Ik heb de batterij erin zitten nu ;-)).


Dus lieve mensen, de rest volgt weer!!
Ps bedankt voor de reacties, super leuk om te lezen!!

Dikke x Marieke


  • 29 Oktober 2013 - 15:23

    Sindy:

    Oooooh Miepie wat gaaaaaaaf!!! Ik zit hier op mijn werk even te genieten, in gedachte daar bij jou op Fiji hihihi. Geniet ervan enne...ik hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen tussen die jongens!
    Liefs Sindy

  • 29 Oktober 2013 - 15:24

    Theo:

    Hoi Marieke.
    Met heel veel interesse lees ik je reisverhalen en dit is nog maar het begin.

    Veel plezier en tot het volgende verhaal.
    groet
    Theo.

  • 29 Oktober 2013 - 15:37

    Sanne:

    Lekker Miep!!!!!!!!
    Die tour klinkt onwijs gaaf! Succes! dikke x

  • 29 Oktober 2013 - 19:55

    Betty:

    He Miepie,wat heb je al veel gezien .Weet nu waarom je weg bent,weet niet of je het al weet maar de Rabobank is goed in het nieuws. Ben jij 1 van de medewerkers die de boel geflest hebben ?Hoop dat je vannacht beter slaapt en apart dat ze ook een girls/only slaapkamer hebben. Misschien heb je dan toch genoeg aan drie haha !Nou meissie geniet maar verder en leuk om te volgen wat je doet. Dikke kus uit het regenachtige Rhenen.

  • 29 Oktober 2013 - 20:42

    Bettientje:

    Heel vreemd.. Volledig overtuigd zijn dat jouw avontuur niets voor mij is en dan toch enorm zitten te balen dat ik hier op de bank zit in dat stomme, koude en saaie Rhenen.
    Have fun voor twee.... XX

  • 29 Oktober 2013 - 22:12

    Lesley:

    Wow!!! Wat een ervaringen nu al zeg. En je bent nog maar een paar dagen weg. Heerlijk toch ff
    Geen nederlanders om je heen. Echt ff weg! Dikke kus uit ki land ;-( xxxxx

  • 30 Oktober 2013 - 00:22

    Clarissa:

    Ieeeekkkuuuuhh!! Je maakt ons jaloers, toch wel:)
    Gewoon ff 2 uur zitten niksen met een mooi uitzicht..omdat het kan!
    Heel veel plezier met de tocht die je gaat maken, klinkt goed!
    Ik ga ook even genieten; van jouw vriendin ( die uit de brievenbus hoor)
    Liefs, knuffel Clarissa

  • 30 Oktober 2013 - 08:18

    Roel:

    Lieve schat,

    Hier vannacht 4 graden geweest en de herfst echt begonnen, dus geniet maar volop van de zomer op Fiji. Verdient genieten na zo'n lange reis! Hier alles goed en maak er een feest van! Groeten van ons allemaal.

  • 30 Oktober 2013 - 16:53

    Louise:

    Zo stoer dat je dit doet!
    En hoe leuk om mee te lezen, ik hang aan je lippen :)
    Geniet van je trip! x

  • 30 Oktober 2013 - 20:16

    Mirjam:

    Klinkt heerlijk meis. Genieten daar! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 3515

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: