Goodbye beautiful NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Goodbye beautiful NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Goodbye beautiful NZ

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

De laatste paar dagen in NZ..
Na het laatste verslag zijn we op 27 november vanuit het geweldige Mount Cook naar Rangitata gereden, aan de oostkust van het zuidereiland. De beste plek in heel NZ om te wildwaterraften. Raften is hier namelijk mogelijk in klasse 5, s werelds hoogste niveau voor commercieel rafting. En wow, hoe vet was dat!!!! Maar liefst 2,5 uur op de Rangitata rivier, peddelend voor je leven :-). We zaten met 7 man in de raft, eerst oefenen voor de verschillende commando's, stuk of 10 (hold on, peddle, peddle fast, left forward/right back) want geloof me je wilt niet omslaan in een van die stroomversnellingen, hopende dat je ergens aan de zijkant van de rivier kunt komen en de volgende stroomversnelling er niet gelijk achteraan komt :-)... Het beste commando was wel "get down", waarbij je supersnel vanaf de zijkant van de raft erin moet springen, op je kont (paste nog net ;-)), vasthoudend aan de touwen, dan weet je zeker dat je bijna op het punt staat om te verzuipen ;-). Om er daarna vervolgens weer razendsnel up te jumpen en als een gek verder te peddelen! Jump left / right, waarbij je via schoot van de ander over de raft heen moet hangen. Echt geweldig!! Gelukkig is er maar 1 iemand uitgevallen (nee ik was het niet ;-)) en zijn we uiteindelijk heelhuids aan het einde van de rivier terecht gekomen. Daarna gezellig met z'n allen gebarbecued, wat tevens ook de laatste avond was van weer een goede vriend, die de volgende dag het vliegtuig heeft genomen naar Australië.

De dag erna vanuit Rangitata via het vliegveld van Christchurch naar Kaikoura gereden. Kaikoura staat bekend als een van de beste plekken om te zwemmen met dolfijnen, walvissen en seals. Er zijn daar tussen de 300-500 dolfijnen. Helaas was het daar ontzettend slecht weer en was de zee te ruw om er met de boot op te gaan dus was dit niet mogelijk.. Nog wel een paar seals van dichtbij kunnen spotten, die "lopen" daar gewoon rond, en als je maar ver genoeg bij ze uit de buurt blijft, meter of 10, heel bijzonder.

De 2 laatste dagen bestonden voornamelijk uit de Ferry van zuider- naar Noordereiland en in de bus zitten weer richting het noorden, eindbestemming Auckland. Vrijdagavond weer in Wellington overnacht en onze allerlaatste avond samen gevierd. Helaas ging de bus vanochtend al om 6.45 uur, om in ruim 11 uur naar Auckland te rijden, ik heb betere dagen gehad :-).

Vandaag dus de laatste dag in NZ, morgen 1 december, vlieg ik richting Australië, via Sydney naar Alice Springs, om 6 am, wat betekent dat ik de bus om 3 uur vannacht richting het vliegveld moet pakken (thank god voor de 2 uur check in internationaal), EN de volgende dag is mijn pick up time voor de red center tour van 3 dagen 6.15 am... Echt uitslapen zit er nog niet in deze vakantie, denk ook dat dat onmogelijk is in een hostel, mits je doof bent :-). Tijdens deze tour naar de Uluru slapen we een nacht in een slaapzak onder de sterrenhemel, kijk ik nu al naar uit!!
Voor vanavond waren de hostels in Auckland allemaal vol geboekt of vroegen ze meer dan 60 dollar, vanwege een optreden van Taylor Swift (??) vanavond in de stad.. Dus vanavond slaap ik in het appartement van een van de meiden, Alison, die in Auckland woont, sweet!! Trekken we nog even gezellig een laatste fles samen open en dan maar hopen dat ik het vliegtuig niet mis :-).

Het afscheid nemen valt me best zwaar moet ik eerlijk zeggen. Ik heb de afgelopen weken echt onwijs genoten. De natuur van dit land is echt ontzettend overweldigend, als je denkt dat het niet mooier meer kan worden dan is er om de hoek weer iets anders geweldigs. Dit land staat op stip genoteerd in mijn top 3 van mooiste plekken ter wereld waar ik geweest ben. De schoonheid, diversiteit, rust, ruimte en bewoners hebben echt indruk op me gemaakt. Iemand heeft me eens verteld dat het overeenkomsten had met de omgeving van Zuid Afrika, Kaapstad, waar ik ook helemaal verliefd op ben, en dat klopt helemaal. Ik had hier graag nog wat langer willen blijven, de tijd is echt omgevlogen, maar ik kijk ook wel weer uit naar Australië, een nieuw avontuur, en zon hoop ik :-)!
Daarnaast heb ik een aantal geweldige mensen van over de hele wereld mogen ontmoeten. My other familiy zoals we dat noemen, zo verbazingwekkend snel ontstaan er intense relaties als je met elkaar op deze manier reist. En ik ga ze zeker missen, met sommigen ben ik al ruim 3 weken onderweg.. Het afscheid nemen van elkaar is dan ook moeilijk, maar in de lente van 2014 zoeken we elkaar ergens in het midden op om weer bij te praten over onze ervaringen. En daarbij heb ik nu een hoop plaatsen waar ik kan overnachten in het buitenland ;-).

Zie hieronder mijn persoonlijke top 10 van de afgelopen weken hier in NZ. Misschien leuk voor de mensen die nog deze kant op gaan!

1 Tongariro Alpine Crossing
2 Ice explorer en helikopter Franz Josef
3 Rangitata rafting
4 microlight flying Abel Tasman national park
5 Mount Cook
6 Waitoma Caves - Black water rafting
7 Milford sound
8 kayakking Whanganui river
9 sandboarding
10 shotover jet Queenstown
Oww... En Cathedral Cove was echt een heel mooi plekje, soort van onbewoond eiland.

Thanks NZ, I will miss you, you were amazing!!!!

Xx Marieke

@nez: Thanks hun, doe je mee met de 4daagse? ;-) enne 1 glas? Maak er maar 1 fles van ;-)
@mams: dikke knuffel voor allemaal
@sanne: maar er maar een grote spaarpot van ;-). Hoe hebben jullie het daar?
@evelien: leuk om te horen! Vindt het ook leuk om te delen en al jullie reacties te lezen!
@les: haha ja ben al bijna failliet dus moest een beetje bijbeunen ;-)
@glad: haha je kent me hè :-)
@Betty: hmmm goed idee reisverslaggeefster :-)!
@sin: haha what's new:-)!
@Theo: haha jij krijgt mijn 1e kopie dan goed? ;-)
@clarissa: :-), hoest met m'n favoriete buurtjes?
@sabien: It's amazing!!

  • 30 November 2013 - 08:16

    Suus:

    OMG .... Wat een super mooi verhaal staat hier weer en dan nog de
    Weet dat je het ook allemaal echt hebt meegemaakt en gezien etc.
    Vet hoor.. Wij gaan volgende week ook eens naar een slaapadresje in t buitenland
    "New" Millingen richting eepeldorn hahaha
    Heel veel plezier in Australië!!!!! X

  • 30 November 2013 - 13:29

    SAnne:

    Moppie!!! Wat een heerlijk verhaal! En ik zit al te janken bij het idee dat je afscheid moet nemen van mensen waar je al 3 weken op pad mee bent!!! En de foto's zijn te gek!
    Wij zijn ook geland. Het uitzicht vanaf onze villa is echt geweldig! Zelfs jij zou het top vinden na alles wat je gezien hebt!
    Het weer is prettig, de kinderen lief en eigenlijk alles zo als het hoort te zijn. Echt vakantie!
    En dat op ruim 4 uurtjes vliegen! Ik stuur je wel ff een foto via de app!!
    Nou mop ik ga nog ff een zonnetje pakken en we spreken elkaar! Dikke kus ook van
    Jaap en de kinderen!
    xxx

  • 30 November 2013 - 18:00

    Gladys:

    Wat heb jij een geweldige tijd gehad in NZ!!
    Super dat je er zulke fijne mensen hebt leren kennen.
    Jammer dat je dan weer afscheid moet nemen......:-(
    Maar op naar het volgdnde avontuur!!!
    Daar kom je vast ook weer leuke mensen tegen!
    Hier nog een paar dagen en dan gaat die oude grijze man weer naar spanje met zijn knechten.
    En dan hebben wij weer 2 rustige lieve jongetjes!!;-P
    Ik wacht weer op het volgende avontuur, succes!!!
    Xxxxxxx

  • 30 November 2013 - 19:43

    Betty:

    Miepie,het is allemaal zo geweldig wat je schrijft,ik ga dat noiit onthouden. En meissie weer afscheid nemen,zo moeilijk,maar ja jij leert weer nieuwe mensen kennen in Australie en daar kun je ook vast weer mee omgaan ! Helemaal super ! Elke keer weer spannend om te kijken of je wat verstuurd hebt,het blijft spannend. Heel veel plezie in Austratie en ik kijk weer uit naar het nieuwe verslag !
    Love you kxs.

  • 30 November 2013 - 22:04

    Lesley:

    Hey mariekieeeeee,

    Wat een emotioneel verslag zeg. Elke letter die je schrijft is doordrenkt met emotie.
    Voor nu voelt het als afscheid nemen. Maar je kent het lied afscheid nemen bestaat niet. Waarschijnlijk heb je hier vrienden voor het leven gemaakt. Die extra slaapadressen helpen natuurlijk ook lekker mee hihi.
    Geniet van de reis en de zon!!!

    Dikke kus,
    Lesley

  • 01 December 2013 - 19:26

    Mams:

    Hai wijffie! Dat afscheid viel je zeker niet mee zo te lezen. Foto's zijn weer mooi, wat n lekker stel op de foto! Prachtige verhalen hoor. Maar goed dat ik niet alles weet zoals bij dat raften maar het klinkt geweldig. Wel een overgang naar de 40 graden waar je nu in zit, maar hoop en denk wel dat Australië ook prachtig wordt. Wel beetje eenzaam eerst denk ik na alle gezelligheid van NZ maar dat komt hopelijk ook wel weer. Vanmiddag met Floor bij die oude man uit Spanje geweest met de hele Fam. Was weer beregezellig allemaal vol lof over je verhalen. Heel veel groetjes en liefs van allemaal (16). Dag lieverd tot je volgende epistel! Knuffel van Bobbi en ons. Dikke kus kanjer!!! XXX

  • 01 December 2013 - 19:47

    Sindy:

    Waaaaaaah you're living on the edge!!! Ben blij dat je het rafting-avontuur zonder ernstige beschadigingen hebt doorstaan :-D Gelukkig helpt alcohol goed tegen de blauwe plekken-pijn...
    Super dat je bij één van de meiden kunt overnachten, ik zag je al ergens onder een brug slapen brrrrrrr. Alhoewel....je zou het nog doen ook volgens mij hahaha!
    Geniet nou maar van de bus- en vliegreizen; kun je tenminste een beetje bijslapen en energie opdoen voor je volgende avontuur. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nog avontuurlijker gaat worden trouwens...we zullen het lezen. Enjoy!!!!!
    Liefs en knuffel van mij.

  • 01 December 2013 - 20:07

    Pa:

    Hallo grote kanjer, wat ben ik trots op je, dat je alles aanpakt om zoveel mogelijk te genieten van de enorme rijkdom aan natuur en de mede reisgenoten.
    Je verslag is vaak dat we er bij zijn zo pakt het.
    De tweede trip zit er op en laat ons weer alle genieten van de derde trip, ik kijk er weer naar uit.
    Marieke geniet met volle teugen.
    Veel groetjes pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 3512

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: