Fomo! (Fear of missing out ) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Fomo! (Fear of missing out ) - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Fomo! (Fear of missing out )

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 November 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Lieve mensen,

Daar ben ik weer met een korte update, het is hier nu namelijk kwart voor 1 snachts in Queenstown, en ik kom net uit de kroeg maar wil jullie graag nog even bijpraten. Het is hier echt geweldig, ik geniet van iedere minuut! Het is echt niet te beschrijven hoe mooi de natuur hier is en hoe geweldig het is met maar 4,2 miljoen mensen, laat staan met 17 miljoen in ons kleine kikkerlandje! Dus rust en ruimte!!


Van Abel Tasman national park zijn we richting Marahau, Blackball verder aan de westkust gereden. We hebben overnacht in een geweldige lodge voor 10 personen na Punakiaiki, wat bekend is voor zijn Pancake rocks. Zowaar voor het eerst gekookt in de keuken, bij gebrek aan beter en ietwat van vitaminen, want volgens mij ben ik de afgelopen 4 weken al 4 kilo aangekomen. Zo de met de Engelse en Schotse dames een heerlijke maaltijd gekookt! Nog nooit van gehoord van wat we gekookt hebben maar dat geeft niet, cross your boundaries right! De volgende ochtend vertrokken richting Franz Josef, een daar de geweldige ice explorer tour gedaan van ruim 4 uur op de Franz Josef glacier, met de helikopter naar boven gebracht en daar een geweldige klim gedaan, en wow, ik blijf het zeggen. Maar hoe geweldig was dat.... Alsof je alleen ergens staat, ieniemiemie, op een 12 km lange gletsjer, een van de snelst bewegende gletsjers van 1'5 m per dag, om daarna te baden in een heerlijke hot pool om bij te komen!! Ik heb er nog even over nagedacht om daar ook een skydive te doen aangezien het tot de top 3 van mooiste plekken behoort om te springen.. Maar uiteindelijk tot maar gekozen om dat enorme bedrag gebruiken voor andere dingen, want failliet ben je hier binnen no time!

De volgende ochtend vertrokken richting Wanaka, via de Haast pass en de Mount Aspriring national park, een geweldige rit, een van de mooiste ter wereld, met dan weer regenwouden, tot bergen, tot geweldige meren. Tussendoor nog een wandeling langs Lake Matheson gemaakt van 1,5 uur, ze zijn gek op wandelen hier... En gestopt bij de Thunder Creek falls.

Vandaag zijn er nog iets verder zuidwaarts gereden richting Queenstown, en mijn broer had het al gezegd, 1 van de mooiste plekken van NZ. Het is een gezellig stadje, met eindelijk weer wat bars, gelegen aan het water, omgeven door strand. Fish en chips gehaald en opgegeten bij zonsondergang en gezellig met een stel wat gedronken in de bars. Morgen richting the deep south, kan niet wachten wat daar weer gaat brengen, maar 1 ding is zeker, ik geniet echt van ieder moment! Dus de tijd gaat te snel, maar gelukkig hoef ik voorlopig nog niet naar huis!!

Dikke xxx

  • 20 November 2013 - 13:39

    Sanne:

    Mop de foto's en de verhalen zijn geweldig! Ik ga vast sparen!!
    En wat geweldig dat je van iedere minuut geniet! Dat was ook de bedoeling, maar ja dat weet je niet van te voren!
    Hier is het koud en niet echt spannend wahahaha dus je mist weinig!
    Nog een week en dan ga ik richting de zon! Hoogst waarschijnlijk een minder mooie zon dan jij ziet, maar ach in ieder geval zon!!!
    Ook daar hebben we internet dus ik blijf je volgen hoor!!! Dikke kus
    ps: wie was die hottie op de foto?

  • 20 November 2013 - 14:18

    Theo:

    Weer genoten van je verslag en je foto's
    Wat een ervaringen en belevenissen zeg.
    Ga zo door zou ik zeggen :).
    groet.

  • 20 November 2013 - 15:26

    Joke:

    Geweldig die gletsjer en die bergen! Toch je grote camera meegenomen? Zijn echt gave foto's!
    En die kilo's.....volgens mij loop je die er zo weer af joh ;)
    Enjoy! Dit doe je maar 1x in je leven (ga ik vanuit hahahaha) x

  • 20 November 2013 - 15:38

    Betty:

    Super om jou te volgen en wat doe en zie je veel !!Als je thuis bent moet je vast in therapy,zoveel kan een mens niet verwerken,haha.Lekker ding op de foto,komt hij ook mee in je rugzak ?
    Prachtige foto's hoor meis ,geniet er van . Dikke Kxs.

  • 20 November 2013 - 21:42

    Mams:

    Hai meid! Wat een schitterende foto's zijn dat weer! Om jaloers op te worden! Ga je n boek schrijven als je terug bent je schrijft zo dat we alles voor ons zien! Lekker dat je straks een paar dagen in de stad bent, kun je de bloemetjes nog eens lekker buiten zetten!! Geniet maar lekker verder meid. Tijd vliegt voorbij! Liefs ons kanjer! Zijn apetrots op je! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 3514

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: