Lovely Sydney... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Lovely Sydney... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Lovely Sydney...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Januari 2014 | Australië, Melbourne


Hoi lieve mensen,

Ik hoop dat jullie allemaal een geweldig Oud en Nieuw hebben gehad!

Voor mij heeft Sydney het allemaal waar gemaakt... En meer dan dat!! Ik ben stiekem toch wel een beetje verliefd geworden op deze geweldige stad!! Het is groot, maar niet te groot, het heeft geweldige plekken zoals een aantal parken midden in de stad, de Darling Harbour, de Harbour Bridge, Opera House, Botanic Gardens, China Town, een van de grootse vismarkten ter wereld, de Blue Mountains, en vlak buiten de stad geweldige stranden (Bondi Beach, Watsons Bay) en wijken (Maly), waar je met de Ferry heen kan. Elke zaterdagavond om 9 uur is er vuurwerk in Darling Harbour, waar O&N nog even dunnetjes over gedaan werd. En heerlijk eten overal.. en ja we willen dan natuurlijk zoveel mogelijk proberen, en ik moet zeggen dat dat aardig gelukt is :-). Moet daarbij wel vermelden dat de hanenpoten bij de dimsum tent ons niet echt bevielen..
Echt alles wat je zoekt heeft deze stad, rust en chaos, en 6 dagen hier waren echt voor mij veel te kort! Ik had hier graag nog langer willen blijven. Maar we moeten weer door. Ik ben nu onderweg naar Melbourne en ook daar heb ik hele goede verhalen over gehoord, dus kijk daar ook weer naar uit maar het deed toch een beetje pijn in mijn hart om hier weg te gaan. Maar ik zag dat in de Darling Harbour de Rabobank gevestigd is dus... :-)

Oud en Nieuw hier in Sydney was echt fenomenaal!! We waren s ochtends al vroeg vertrokken en maar goed ook want 18.000 man had ook het idee om op Mrs Macquarie's Point het jaar 2014 in te luiden, dus het was gezellig druk :-). Daar afgesproken met mijn lieve vrienden uit Engeland en Wales, Verity en Angharad, die ik in Nieuw Zeeland heb leren kennen, met nog 3 vrienden. En we hebben samen zulke leuke dagen in Sydney gehad! Maar goed ik dwaal af... Na 5 uur in de rij in de brandende zon gestaan te hebben konden we eindelijk door de beveiliging naar binnen en hebben we een supermooi plekje uitgezocht met uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. Wat wil je nog meer??! We hebben lekker gepicknickt, nog een paar uurtjes zon meegepakt, en je kon er alcohol kopen (we zoeken natuurlijk geen plek uit waar dat niet mag, die zijn er wel, kan t haast niet geloven maar toch ;-)), dus we hebben ons prima vermaakt :-). Tussendoor werd er af en toe wat vuurwerk afgestoken om ons wakker te houden en wat stuntvliegtuigjes die allerlei capriolen uithaalden, waaronder onder de Harbour Bridge door te vliegen. En om 9 uur was er vast een voorproefje (voor de kinderen, waarvan de papa's en mama's echter weigerden om daarna naar huis te gaan en om 12 uur je jankende kinderen hoorden). En om 12 uur, 2 uur s middags bij jullie, barstte het feest hier los. En echt zoiets heb ik nog nooit gezien!! Ik moest mezelf echt een paar keer in m'n arm knijpen om daadwerkelijk te beseffen dat ik daar op die plek stond. Wat een geweldig vuurwerk! Op zo'n geweldige plek! Volgens mij is er geen betere manier om het jaar te beginnen dus het kan niet anders dan dat 2014 geweldig gaat worden :-)! Ik heb in ieder geval 2013 met heel veel mooie, bijzondere herinneringen en nieuwe lieve vrienden kunnen afsluiten en in 2014 komen daar nog een hele hoop mooie nieuwe herinneringen bij!

Mijn verjaardag hebben we overdag, op speciaal verzoek, doorgebracht tussen de mooiste mannen van Sydney, op Bondi Beach... En ja dames ik heb een paar mooie foto's van de lifeguards voor jullie gemaakt :-). De meiden kenden al hun namen, van het tv programma, ze waren er nu ook weer aan het filmen, maar die heb ik niet onthouden, sorry was afgeleid ;-). S avonds heerlijk sushi gegeten met 2 flessen champagne erbij (love BYO :-)), en snachts daar de boel onveilig gemaakt. Echt een betere verjaardag aan de andere kant van de wereld had ik me niet kunnen wensen!

Gisteren en vandaag ben ik in de Blue Mountains geweest, waarbij werd aangegeven dat er pittige wandelingen bij zaten. Nou heb ik de afgelopen dagen in Sydney natuurlijk niet stil gezeten en weer aardig lopen oefenen dus voor mij geen probleem (meer ;-)). En wow... Ze hadden niet overdreven maar wat een geweldige omgeving! Enorme vergezichten met alleen maar groen en enorme bergen. En de stilte... Indrukwekkend!
Allereerst zijn we naar Jameson Valley gegaan, een loop van 2 uur recht naar beneden naar de waterval in de vallei. En naar beneden gaat prima (voor de meesten dan ;-)), maar je moet natuurlijk ook weer naar boven... Vervolgens bij Echo Point geluncht (en met lunchen denk dan niet aan een eettent maar gewoon aan de picknick tafels, zo gaat dat hier), en voor degenen onder ons die er geweest zijn bekend, want hier staan de Three Sisters. De 3 zussen die door papa met zijn toverstaf zijn veranderd in 3 rotsen om ze te beschermen. Met wat voor reden dan ook, of dat nou voor mannen was, voor een roofdier of wat dan ook, dat is niet helemaal bekend want daar zijn maar liefst 13 verschillende verhalen over. Maar hij heeft in ieder geval wel een mooi plekje voor ze uitgekozen :-). Heb in de Jameson Valley nog gezocht naar de toverstaf die daar nog ergens moet liggen nadat hij zichzelf in een vogel had veranderd en de stok verloor, maar kon hem niet vinden, sorry meiden... Daarna nog een wandeling gemaakt door Scenic World, wat in de buurt ligt van de Three Sisters, en waar je verschillende mooie wandelingen door de vallei kan maken. Dit keer gelukkig alleen naar beneden en terug naar boven met een "Scenic Railway", met 52 graden de steilste passagierstrein(tje) van de wereld :-). S avonds overnacht in de YHA in de Blue Mountains waar ik de volgende dag om 4 uur weer opgepikt zou worden. Ik was in de veronderstelling dat we die eerste dag ook naar Featherdale Wildlife Park zouden gaan maar dat was niet het geval. En ik had zo uitgekeken om eindelijk eens met koala's en kangaroos te kunnen knuffelen en wat doen die Australiërs dan... die bellen even voor je en regelen dat je de volgende dag door een andere tour eerder opgehaald wordt en met hun mee kan naar het park en ook nog wordt afgezet bij de Greyhound bus. Wat een schatjes zijn het toch.. :-)

Ik zie dat het inmiddels weer een aardig epistel geworden is en iedereen hier in de (nacht)bus ligt al te slapen, 12 uur maar liefst weer voor de boeg, dus ik ga ook eens kijken of ik me ergens tussen de stoelen kan opvouwen :-). Oefening baart kunst zeggen ze toch :-).

Trusten!

Liefs,
Marieke


@nez: Thanks liefie, jij had Sydney ook echt helemaal geweldig gevonden. Zet m op je Bucket List!! :-) x
@cees: hi, thanks, wat leuk om wat van je te horen! Allerbeste wensen voor 2014, op hele, veel mooie reizen ;-) x
@mams: dank je wel schatje! Het was echt een ontzettende bijzondere ervaring! Once in a lifetime... In Sydney dan ;-) xx
@patries: je had het helemaal goed, Sydney is echt super, staat genoteerd in m'n top 3 :-)!! Blue mountains was ook super, wat een geweldige omgeving! Ik kom jullie snel weer helpen hoor, ga een poging doen althans ;-) x
@glad: haha jij wel, denk dat er wat mensen zijn met minder inlevingsvermogen ;-). Ik ben in topconditie, met een kleine rook- en alcoholverslaving maar dat heft elkaar weer lekker op ;-) x
@betty: dank je wel lieverd! Ik heb de afgelopen dagen inderdaad wat meer vrije tijd gehad, heerlijk! Echt kunnen genieten. Enne... Ik kijk al uit naar je taart ;-) x
@joke: en zeg eens eerlijk... hoeveel heb je er uiteindelijk gedronken op mijn nieuwe levensjaar? ;-) x
@henri en Evelien: haha ja geweldig die technologie vandaag de dag hè, leuk jullie even gesproken te hebben! Geloof dat m'n ouders er minder blij mee zijn, die krijgen geeneens de kans om me te missen op deze manier ;-) x
@theo: echt de hele reis is een onvergetelijke ervaring, ben echt zo blij dat ik dit allemaal mag meemaken! Jullie zullen inmiddels ook wel lekker in de zon zitten of niet? Geniet ervan!! X
@sin: bedankt liefie... Je had erbij moeten zijn joh! :-) x

  • 07 Januari 2014 - 06:50

    Sindy:

    Ik had je al een gelukkig nieuwjaar gewenst en gefeliciteerd met je verjaardag, dus ik heb eigenlijk nog maar één hele belangrijke vraag aan jou... Wáár zijn die foto's van de lifeguards nouououououououououououououououou???? Gun mij ook een lolletje ;-P
    Maar serieus: het zijn weer prachtige foto's!
    Veel plezier in Melbourne!

  • 07 Januari 2014 - 08:38

    Patries:

    oh wauw.... jaloers....
    ken je dat liedje, "it's all coming back to me now" wat heerlijk om te lezen en om de foto's te zien.
    En wat zou ik graag even met je willen ruilen!!! Tis hier nu half 9 sochtends en ik begin de werkdag met een kop koffie en jouw verslag, een betere manier om te beginnen is er niet!
    Nu op naar Melbourne, ook zon geweldige stad! en dan langzaamaan al weer aftellen, tis voorbij gevlogen.
    Geniet nog van je laatste 3 weken daar en laat ons alsjeblieft nog even meegenieten!!
    x patries

  • 07 Januari 2014 - 09:44

    Sanne:

    Schat wat een heerlijk verhaal!! En ik had het natuurlijk graag daar met je willen delen!!!
    Nou ja koud is het hier niet. Vandaag 12 graden!
    Maar het blijft NL hahaha! Bettine en ik vertrekken de eerste week van februari! waarschijnlijk gaan we naar Gambia! Tja Africa here we come. Maar er zijn prachtige excursies te boeken en het is er 27 graden...... en een hele fijne bijkomstigheid....het is maar 6 uur vliegen!

    Nou mop voor jou begint het op te schieten! Tijd gaat ook voor jou waarschijnlijk veel te snel!

    Dikke kus

  • 07 Januari 2014 - 13:53

    Lesley:

    Wat super om te lezen dat je een mooie verjaardag gehad hebt!!! Dat is toch altijd afwachten zo aan de andere kant van de wereld.
    Wij hebben in ieder geval aan je gedacht en een toost op je uitgebracht hoor.

    Geniet nog even lekker van het laatste gedeelte.

    Dikke kus
    x

  • 07 Januari 2014 - 19:29

    Clarissa:

    Heeijj Mariek,
    als je dit straks terug lees als je weer in ons landje bent ga je echt niet bevatten dat je al deze dingen in zo'n relatief korte tijd hebt gedaan. Super om weer te lezen. Heeeeerlijk. En fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad met leuke mensen en ander weer dan anders.

    Geniet van de tijd die je nog in hebt in Australië

    Kussssss

  • 07 Januari 2014 - 21:14

    Gladys:

    Hoi hoi!!!

    Vroeg gister al aan je mams waar je nieuwe verhaaltje bleef....
    Maar daar ben je gelukkig weer!
    Wat een bijzondere verjaardag heb jij gehad, lekker hoor!
    Zie daar graaaaaag foto's van!
    Hier alles zijn gangetje hoor.......
    Nog een paar weken genieten jij en dan kun je alles hier live vertellen, kan niet wachten!

    xxxxxxx

  • 07 Januari 2014 - 22:04

    Joke:

    Wow! Mooie foto's!! En wat een super speciale verjaardag heb je gehad!
    Enne.....hoeveel glazen we hebben gedronken op jou nieuwe jaar...ehm, genoeg ;D
    Dus dit moet een goed jaar worden voor jou!!!
    Geniet nog maar ff, wij houden de boel wel draaiende hoor, no problem, alles under control.
    Have fun!!
    x

  • 08 Januari 2014 - 20:27

    Mams:

    Hai wijffie!! Wat een prachtig verhaal weer! Die gaan we nog missen als je thuis bent! Maar daar denken we nog maar niet aan. Eerst nog maar eens ff genieten daar. Je steekt iedereen wel de ogen uit met die mooie foto's van je. Zal wel weer wennen zijn als je weer in t gareel moet lopen!!!!!!!!! Nou meid geniet er van vooral in Melbourne, fijne dagen nog met de meiden op kroegentocht! Dikke kus mij en liefs van Bobbi. XXX

  • 12 Januari 2014 - 15:44

    Bettine:

    Echt top om te horen dat oud&nieuw en je verjaardag zo gezellig waren.... zat er toch wel iets over in!!
    En wat een foto's weer zeg....
    Dikke kxs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 3493

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: