Merry Christmas!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu Merry Christmas!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marieke Berg - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 December 2013 | Australië, Byron Bay

Hoi lieve mensen,

Toch wel raar om niet thuis bij mijn familie en vrienden te zijn met deze dagen. Mis jullie wel! En kerstmis vieren in de zon blijft toch gek. Maar zolang die er is ga ik ervan genieten!! En hoop ik dat ik morgen met 1e kerstdag nog ergens iets kan vinden wat open is voor een kerst "diner"... Kan een uitdaging worden heb ik begrepen :-).
Trouwens als je hier iets gaat eten moet je het zelf binnen gaan bestellen, je bestek meenemen, eventueel saus ofzo, drankje bij de bar gaan halen en dan kun je gaan zitten. Ik zeg wie is er hier gek?!

Ik zit nu in de Greyhound van Noosa naar Byron Bay, langs de Sunshine coast, met als tussenstop Brisbane, om rond 5 uur op kerstavond op een hopelijk heel mooi plekje te arriveren om de kerstdagen door te brengen. Al met al weer een geintje van ruim 9 uur, maar je raakt eraan gewend ;-). Gisterochtend, na een vrije dag in Rainbow Beach, waar eigenlijk naast een prachtig strand met rotsen en een geweldige zandduin niet veel te beleven valt, de bus genomen naar Noosa, 3 uurtjes verderop. Helaas had ik maar een halve dag in Noosa want ik was graag nog naar de Australian Zoo 1,5 uur verderop van Steve Irwin gegaan om met koala's en kangaroos te knuffelen. Maar uiteindelijk heb ik een hele leuke middag gehad met een vriendin die ik in Nieuw Zeeland heb ontmoet en in de buurt van Noosa woont, Candy (wat een geweldige naam hè :-)), en hebben we samen gezellig geluncht, en op het strand bijgekletst. Noosa is echt een heel leuk plaatsje. Hele mooie stranden en gezellig winkeltjes en restaurants/bars. Wel een vrij dure plek (nog duurder!),er schijnen hier een hoop beroemdheden een zoveelste huisje te hebben. Echter geen aapjes kunnen spotten ;-).
Gister in een heel leuk hostel geslapen, tenminste het zag er goed uit, maar ik had kunnen weten dat als ik met 3 kerels op een kamer slaap genaamd de "Man Cave" de rust van korte duur is... Stel je voor een kamer van 3 bij 3 met 2 stapelbedden. Met op de onderste 2 bedden 2 brave jongens die lagen te slapen, en ja hoor, rond 12 uur kwam de 3e binnen en die had er ergens in de kroeg (aan de lucht te ruiken :-)) 1 opgepikt -:-). En ik, en zij ook ;-), heb dan het geluk dat ik zo licht slaap dus de pret voor hun was van korte duur. Ik heb ze toch maar even vriendelijk gevraagd wie er hier de kamer uit ging, zij of ik? Gelukkig was het daarmee afgelopen maar goed, heb vervolgens geen oog meer dicht gedaan natuurlijk. Ranzig!!! En zij ook niet, want zij hebben vast liggen wachten tot ik weer in slaap viel om zo de boel te kunnen vervolgen :-). Eerste en laatste meer voor mij het slapen in hostels! Hoop dat ik de aankomende dagen met kerst en oud en nieuw een beetje fatsoenlijk doorkom.. Als jullie nog tips hebben?! :-)

Nou dat is er weer uit :-). Wat is er nog meer gebeurd... ow ja Fraser Island. Op de 19e vertrokken voor een 3 daagse tour. Er zijn tours waarin je zelf in een 4WD kan rijden maar dit was meer een 4WD bus, maar misschien ook maar beter want heb al verschillende verhalen gehoord over ongelukjes met de auto.. En elke nadeel heeft zijn voordeel, want wij hoefden niet te slapen in tentjes tussen de slangen maar in een lodge. Er dat werd nog mooier toen we daar de eerste avond aankwamen en we geüpgraded waren naar een hotelkamer, voor mij ALLEEN, in een 4!!!* hotel! Echt je kon me nergens gelukkiger meer maken :-). Was een mooi kerstkado :-)

En wat doe je dan op zo'n groot zandeiland? Nou zwemmen in Lake McKenzie bijvoorbeeld (1 van de mooiste van de in totaal 42 meren op Fraser Island), of een wandeling door het (subtropisch) regenwoud maken, of zwemmen in kristalhelder water in een kreek, of het beklimmen van de Indian Head met een spectaculair uitzicht, of dobberen in een "Natural rock pool jacuzzi" in the Champagne Pools, crossen over 75-Mile Beach, ondertussen wachten er 2 vliegtuigjes en kun je een vlucht maken over Fraser Island met een geweldig uitzicht om vervolgens daarmee weer afgezet te worden bij een aangespoeld scheepswrak (wow! :-), trek naar een sandblow om vervolgens daarna in een meertje daarachter te duiken..
Ook dit was weer een klein beetje paradijs.. Naast de uitleg dan want je moet doen als je een Dingo tegenkomt onderweg (over slangen, spinnen en andere dingen hebben we het al niet meer), niet gillen, niet rennen en niet met je rug erna toe gaan staan huhu, ik beloof niks!! Uiteindelijk zijn we er wel 3 tegengekomen maar toen zat ik gelukkig lekker in mijn busje waar je trouwens van links naar rechts en soms echt tegen het plafond aan werd gebonjourd :-).
Grappige note is ook nog dat ik met een Zwitserse jongen zit te praten en deze zo zit te vertellen dat die vroeger een paar keer in Nederland is geweest met het koor (nee hij was niet 80 maar 32 :-)), dus ik vraag waar, nou in Utrecht blablabla en Ede, Wageningen en Renswoude :-). Ow.. en ken je ook nog namen van mensen daar uit de buurt? Ja jantje en Pietje... En Lisette Houweling (oud collega Rabo) hihi wat een giller hè!

Nou ik ga weer eens een paar mooie foto's erbij zoeken. Uploaden duurt hier gemiddeld 15 minuten per foto dus daar kan ik de rest van de middag weer mee vullen en ik moet nog een paar uurtjes slaap inhalen ;-).

Allemaal hele fijne en gezellige kerstdagen toegewenst met alle lieve mensen om je heen. Geniet ervan! Volgend jaar ben ik er weer bij!
Merry Christmas!!!!!

Liefs en XXX vanuit Ozzie,
Marieke

  • 24 December 2013 - 09:13

    Sindy:

    Nou Miepie je hebt wel een heeeeeele bijzondere kerst daar! Hoop dat je een heerlijk plekkie vindt om het vieren maar dat wordt vast weer een feestje!
    Hele fijne dagen! xxx

  • 24 December 2013 - 10:35

    Ome Wim En Tante Willy:

    Marieke, maak er wat van met de kerst, fijne dagen en alvast een heel goed 2014 van ons uit Ingen xxxxxxx

  • 24 December 2013 - 11:37

    Patries:

    hee mariek,
    wat een geweldige foto's weer! en wat een verhaal weer, lang leve de hostels ;-)
    Hele fijne en vooral een onvergetelijke kerst toegewenst!!!
    x patries

  • 24 December 2013 - 12:13

    Pa:

    Hoi Miep, wat maak je toch weer leuke dingen mee, had er graag bij willen zijn.
    Kijk de kerstviering met familie en vrienden in ons kikkerland moet je gewoon voor een keer overslaan. Maar wat je in deze periode allemaal mee maakt is met geen pen te beschrijven.
    Ook wij weten dat heel veel mensen er genieten van je mooie beschrijvingen.
    Als je over enige weken thuiskomt zal er heel veel te vertellen zijn over deze mooie trip.
    Geniet toch van de wat sobere feestdagen, maar misschien wel de mooiste jaarwisseling.
    Heel veel liefs van pa.


  • 24 December 2013 - 12:48

    Sanne :

    Moppie! Wat een heerlijk verhaal weer! Ik sta nu in de ijssalon, want vandaag komen ze de kerst ijstaarten ophalen.
    Het waait met windkracht 6 en ook de regen is fantastisch!
    Ik hoop dat al die mensen die taart veilig in de vriezer krijgen.

    Ennuh even voor de duidelijkheid! In februari kan je ook met je vrienden en familie aan de tafel zitten in een kriebelende jurk, vieze lipstick op en een afzakkende panty! Zoveel eten dat het zeer doet en je er de hele week last van heb! Ja heerlijk ik snap dat je het mist! Nou ja dan hebben we in ieder geval geen last van kerst stress, geen stop en lul verbod in AH en zitten we niet overspannen leuk te doen aan tafel! Februari word het!!!!

    Ennuh omdat je dat zooooo graag zou willen zorg ik vast dat ik straks ff een bak yoghurt-kersen in de vriezer zet! Dan zorg ik voor het toetje!

    Dikke kerst kus speciaal voor jou mop!!


  • 24 December 2013 - 14:07

    Mams:

    Ha wijffie!! Wat een prachtige foto's!! Daar wil je toch ook heen!!!!!! Je bent te benijden daar hoor, met uitzondering van de hostels dan! Hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen. Ja, die jeugd van tegenwoordig hè??????? (Grapje). In ieder geval fijne Kerst daar, spreek je snel weer. We zullen je missen maar dit had jij ook niet willen missen!!! Dag meid, slaap lekker (hoop ik) en geniet van de 'rustige' dagen. Dikke kus van Bobbi en mij. XXX

  • 24 December 2013 - 14:32

    Viola:

    Hey Marieke, wat geweldig heb je 't daar. Echt jaloersmakend die foto's :-) Hele fijne, bijzondere kerstdagen en geniet lekker van alles xx

  • 24 December 2013 - 20:28

    Elizabeth En Wim:

    Hallo Marieke, vanuit een stormachtig Nederland wensen wij jou hele fijne kerstdagen. Geniet ervan, et zal heel bijzonder zijn. Groeten

  • 24 December 2013 - 23:26

    Gladys:

    Whaaaaa wat een verhaal!! ;-P
    Vanuit Tiel wensen wij je hele fijne kerstdagen
    En een oud en nieuw die je nooit meer zal vergeten!!!

    Dikke vette knuffels van ons! X

  • 24 December 2013 - 23:26

    Gladys:

    Whaaaaa wat een verhaal!! ;-P
    Vanuit Tiel wensen wij je hele fijne kerstdagen
    En een oud en nieuw die je nooit meer zal vergeten!!!

    Dikke vette knuffels van ons! X

  • 25 December 2013 - 13:54

    Betty:

    He meissie. Hele fijne kerstdag onder de zon. Dat kerstmenu halen we gewoon in als je terug bent. Zeker weten,bedenk maar vast wat je wilt eten en welke taart als toetje, Ik ben de kerst sress nu voorbij ,het ging heel goed en nu lekker 2 dagen uitrusten. Dan weer gewoon werken dus...geniet er maar goed van en rust af en toe ook eens uit. Je schrijft geweldige verhalen,toch maar eens over een boek gaan denken,kan je vast heel goed. Nou mop de groetjes weer en een dikke knuffel van Henk en mij.

  • 26 December 2013 - 11:39

    Wijnand:

    Hoi Marieke!

    Ik heb inmiddels je verhalen weer doorgelezen, liep een beetje achter! Denk dat kerst er nu wel bijna opzit voor jou, dus hoef je daar ook niet meer bij stil te staan. En wat Sanne ook over dat eten zei, daar mis je niks aan. Zoveel altijd!! Ik snap best dat je een avond in een 4*hotel met een kamer voor jezelf heeeeeeel fijn vindt, maar zo een belevenis in een hostel blijft je tenminste nog ff bij :)
    Ik en vele anderen zouden graag met je willen ruilen nu, dus denk maar vooral daaraan en geniet ervan!! Het is echt ongelooflijk mooi en je moet een beetje genieten van al die dieren, niet bang zijn! Dacht nog wel dat jij zo'n held was :)
    Nog een maandje en je zit weer heerlijk in de kou en je mag weer werken, geweldig vooruitzicht toch?!
    Veel plezier met alles!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Live your dream!

Actief sinds 23 Okt. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 3484

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 24 Januari 2014

Down Under

Landen bezocht: